Skip to main content
Vraag

Lag tijdens het gamen met lage ping

  • 11 August 2024
  • 8 reacties
  • 63 keer bekeken

ik heb sinds 2 weken ongeveer heb ik dat als ik aan het gamen ben mijn game ineens een enorme lag spike krijgt en dan weer normaal verder gaat.

soms is het zo erg dat m'n game erdoor crasht of heel erg hapert.

mijn download speed is gewoon goed (rond de 900mbps) en ping is ook bijna altijd onder de 10.

ik heb even meerdere speed tests gedaan en soms heb ik dat hij ook maar 160mbps haalt en de test er gelijk na gewoon weer 900mbps.

heb al de normale modem en de glasvezel modem gereset maar werkt ook niet.

ook heb ik andere internet kabel gebruikt (cat6) en apps/downloads staan uit op de achtergrond.

 

hier heb ik ook 1 van de speedtests, de speedtest gelijk hierna was wel stabiel.

ik heb geen idee wat ik hier nog verder aan kan doen dus als iemand iets weet hoor ik het graag.

 

Heb je nog andere apparaten in je netwerk (tablets, telefoons van huisgenoten etc) die invloed hebben op de snelheid?

Zulke drops doen mij vermoeden dat er meerdere gebruikers zijn of dat er een onopgemerkt proces op je eigen PC loopt die de boel staat te vertragen.


De apparaten die gebruik maken van internet zijn alleen 2 telefoons die niet meer dan gebruikt worden om te appen etc.

Een onopgemerkt proces op m'n pc lijkt mij ook sterk want heb toevallig deze week een hele nieuwe pc en die heeft precies hetzelfde probleem en er staan niet veel apps op, de apps die erop staan heb ik automatische downloads uitgezet.

 

 


De screenshot ziet er goed uit, @stephan99. Op basis daarvan zou ik niet zeggen dat er problemen met de internetverbinding zijn.

Kan het zijn dat jouw games automatische updates krijgen als je aan het gamen bent?

Zijn je drivers helemaal up-to-date? Het kan namelijk ook zijn dat je grafische lag hebt.


Alles is geupdate en downloads op de achtergrond staan niet aan.

Ook is het geen grafische lag want krijg elke keer ook de melding van packet loss in beeld.

 

 


Ik zie nu dat wij ook een verouderde modem hebben (Experia v8) weet niet of dat misschien de oorzaak zou kunnen zijn


Ah, dat is inderdaad al een oudje. Deze mag gratis vervangen worden. In dit topic lees je hoe je dit kunt doen: Stopzetten ondersteuning V8 en V9: hoe ruil ik mijn modem om?. Mogelijk helpt dit al bij jouw probleem!


Nu hebben wij dus een nieuwe modem (box 12) alles aangesloten zoals in de beschrijving staat.

De wifi werkt maar nu heb ik helemaal geen kabel internet en het ethernet lampje blijft onregelmatig knipperen.

ik heb al de modem gereset met paperclip en de stekker er 2 minuten uit, ook de glasvezel modem opnieuw aan en helpt helaas allemaal niks. 
wat zou ik hier nog aan kunnen doen ?


Wat vreemd dat je met het nieuwe modem geen bekabeld internet meer hebt. Heb je al een andere kabel en/of andere poort op het modem geprobeerd?

Als beide niet werkt, dan raad ik je aan even telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402.


Reageer