Skip to main content

Hallo, Weet iemand of je het netwerk vanaf de Experiabox V10 meerdere namen kunt geven? Nu heb je 1 netwerk dat bij zowel WIFI als bedraad dezelfde naam draagt. Ik zou beiden een aparte naam willen geven zodat je dit in het netwerk herkend Bijvoorbeeld “Experia- Wifi” en “Experia bedraad”. Net zoals nu ook het gastennetwerk een andere naam heeft “Experia-gast”.

Hoor graag,

Een LAN netwerk heeft in beginsel helemaal geen naam. Windows hangt er een naam aan. Maar helaas kun je dat binnen Windows niet aanpassen. Bij mij heeft het LAN netwerk in Windows meestal de naam “Netwerk 1”. Of “Netwerk 3”. Enzo voorts. En dat kan ik ook niet wijzigen. Zonder uitgebreide en gevaarlijke trucjes in het register uit te voeren.

Hoe Windows dan die Wifi naam voor de LAN verbinding verzint weet ik niet. IS het een laptop die zowel via wifi verbind als via LAN? Want dan denk ik dat Windows zelf dit herkent als hetzelfde netwerk.


Heb je experia wifi's?


 

IS het een laptop die zowel via wifi verbind als via LAN? Want dan denk ik dat Windows zelf dit herkent als hetzelfde netwerk.

Ik gebruik m'n laptop zowel bedraad (voor bijvoorbeeld teams vergaderingen) als draadloos. 


Heb je experia wifi's?

Wat bedoel je hiermee?


Je zou de naam van je WiFi via het ip van het modem kunnen wijzigen. Ik durf alleen niet te zeggen of Windows deze naam dan mee wijzigt voor de LAN verbinding 


 

IS het een laptop die zowel via wifi verbind als via LAN? Want dan denk ik dat Windows zelf dit herkent als hetzelfde netwerk.

Ik gebruik m'n laptop zowel bedraad (voor bijvoorbeeld teams vergaderingen) als draadloos. 

Ja, Windows ziet dat het dezelfde router is, en geeft dus de LAN verbinding dezelfde naam als de WiFi verbinding. Daar kan je niets aan doen.


Zo moeilijk is het niet, alleen even de goede string zoeken en wijzigen, je moet natuurlijk niet teveel willen.

Net even gedaan voor de leut, binnen 1 minuut geregeld en naam is veranderd.

https://soundartifacts.com/nl/how-to/78-how-to-rename-or-change-network-name-in-windows-10.html#registry


Ja tuurlijk. Maar het is de vraag of je dat moet willen.


Waarom niet, zolang je doet wat er staat gaat er niks verkeerd, ikzelf heb ook even de oude verbindingen er uit gegooid en alleen de goede bewaard en een andere naam gegeven.

Zit wel vaker in het register te rommelen, tot op heden nog niet fout gegaan.


Dank! ik ga er mee puzzelen!