Skip to main content

Recent zijn we aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN.

We hebben een Experia Box V10 en het wifi signaal bij inloggen op dat adres werkt prima.

Maar in het huis hebben we ook andere routers op de vaste verbinding (ethernet aansluiting)  die vanuit de box door het huis lopen aangesloten.

De routers hebben eenzelfde wachtwoord beveiliging en zijn ook zichtbaar bij de keuze van wifi station.

Maar na invulllen van het wachtwoord kan er toch geen verbinding gemaakt worden met dat “wifi station”. 

Ligt dat aan het feit dat de ethernet aansluitingen niet worden ondersteund na het overgaan naar het glasvezelnetwerk of ligt het aan de instelling bij de routers en het gekozen (zelfde) wachtwoord?

Of zijn we nu voor een goede verbinding door het hele huis aangewezen op de door KPN aangeboden Wifiversterkers?

Graag een reactie 

Dat laatste is zeker niet nodig. 

Zou je eens aan kunnen geven hoe je alles hebt ingesteld en welke apparatuur je naast de V10 gebruikt? De stations die jij routers noemt zul je in moeten stellen als access-point. 

 


`Bedankt voor je snelle reactie.

Ik kan op dit moment geen exacte gegevens van de op het ethernet aangesloten apparatuur doorgeven.

Ik noemde het inderdaad routers maar ik bedoelde wifi acces points.

Vergeten aan te geven: als laptop/computer op de ethernetverbinding wordt aangesloten is er ook geen internet beschikbaar. Heeft dat ook met instellingen van de V10 te maken?


Vergeten aan te geven: als laptop/computer op de ethernetverbinding wordt aangesloten is er ook geen internet beschikbaar. Heeft dat ook met instellingen van de V10 te maken?

Ik heb ook een V10 (al jaren, wel op koper) maar heb dat nog nooit meegemaakt. Dus nee, dat zou niets met de instellingen van de V10 te maken moeten hebben. Alles wat bekabeld is aangesloten zou altijd moeten werken.

Heb je ooit zelf wat aan de instellingen van de V10 veranderd? Het verschil tussen koper en glasvezel is dat bij koper de V10 ook dienst doet als modem (IS/RA-punt naar de DSL-aansluiting van de V10) en bij glasvezel alleen als router (glasvezelmodem naar de WAN-aansluiting van de V10) maar dat zou verder geen invloed moeten hebben op het functioneren van het routerdeel van de V10. Hopelijk leest een moderator snel mee en kan die e.e.a. zo nodig eens doormeten. 

Vul alvast de (privé)gegevens van je profiel in (kunnen alleen moderators zien), dan kunnen ze er sneller mee aan de slag.


Vergeten aan te geven: als laptop/computer op de ethernetverbinding wordt aangesloten is er ook geen internet beschikbaar. 

Als u een laptop bekabeld aansluit op de Experiabox heeft u geen internet? Vergeet al het andere en los eerst dit op.

Heeft u misschien vaste ip adressen ingesteld op de laptop of computer? 


Dank je Henk2304,

Ik denk dat bij de installatie van de glasvezelaansluiting toch iets vergeten is om in te stellen in de Experia Box.

Ik ga in weekend nog wat uittesten en anders zal ik mij toch moeten melden bij de servicedienst van KPN

Nogmaals dank voor de reactie


Ik denk dat bij de installatie van de glasvezelaansluiting toch iets vergeten is om in te stellen in de Experia Box.

Maar daar hoeft helemaal niets voor ingesteld te worden. De V10 detecteert zelf of er een DSL- of WAN-aansluiting actief is. Waar je - dit weekeinde - mee zou kunnen beginnen is:

  • V10 uitschakelen en spanningsloos maken.
  • Glasvezelmodem (NTU) uitschakelen/spanningsloos maken.
  • LAN-kabel (meestal rood) tussen NTU en V10 omdraaien en controleren of alles netjes en goed vastzit.
  • NTU weer inschakelen en w88 totdat die helemaal normaal functioneert. 
  • V10 inschakelen.

Zodra de V10 weer helemaal up-en-running is zou alles normaal moeten werken.


Ga ik proberen.

Dank je.


Even een terugkoppeling: het probleem is opgelost.

Weet niet waar het precies aan gelegen heeft maar door de box uit en aan te zetten, de kabels te controleren dat ze goed aangesloten waren heeft het probleem opgelost en is er weer verbinding via de ethernet kabels

 

Bedankt voor het meedenken


Goedemorgen @GeJeBe, nog van harte welkom op ons forum! Ik zie dat er al een boel hulp toegesneld is. Fijn om te lezen dat 't inmiddels opgelost is met de tip van Henk, ondanks dat niet precies duidelijk is wat de oorzaak was. Het gaat erom dat 't weer werkt natuurlijk. Dankjewel voor het delen 🙂 Je weet ons hier te vinden als we je ergens mee kunnen helpen.