Skip to main content

Een paar vragen waar ik maar geen antwoordt op kan vinden:

Wij willen binnenkort een nieuwe televisie kopen.
Die wil ik rechtstreeks verbinden met een lan kabel, geen wifi om ook stabiel internet op de nieuwe televisie te verkrijgen.

Er ligt een cat 5e 26 awg lan kabel.
Deze kabel komt vanuit de meterkast waar hij verbonden is met een tp-link tl-sg108pe switch.
In de woonkamer is deze verbonden met de kpn arris vip2952 V2 tv ontvanger die weer via een hdmi verbonden is met de televisie..

De vraag?

In de nieuwe situatie willen we een tweede kleinere switch met IGMP snooping aansluiten tussen de tp-link tl-sg108pe en de kpn arris vip2952 V2 tv ontvanger.
Deze kleiner switch komt dan bij de televisie te liggen zodat ook deze een directe lan verbinding krijgt. 

Of kan het simpeler door de standaard geleverde hdmi kabel van kpn die nu tussen de kpn arris vip2952 V2 tv ontvanger en de televisie zit te vervangen voor een HDMI-over-Ethernet, ofwel HDMI-over-IP kabel te vervangen.

Wat is wijsheid?

Een aanverwante vraag?
Nu kijken we netflix op de televisie via app op de kpn tv ontvanger.
In de nieuwe situatie zou het mogelijk zijn netflix te zien via de televisie app.
Wat werkt beter of is stabieler of is beeld mooier van.

Al vast dank voor jullie reactie.

Hi @K.J.M, ik kan me voorstellen dat je opnieuw aan het overwegen bent wat voor bij jou thuis de beste oplossing is, zeker nu je een nieuwe televisie wilt gaan kopen. Ik hoop dat je hier via ons forum, of anders via een andere weg, meer informatie vindt en zo een goede afweging kunt maken. Als je graag je bevindingen wilt delen, doe dat dan ook gerust! Mogelijk zijn andere bezoekers hier op het forum daar ook mee geholpen.


Hallo @K.J.M staat die TP-Link switch ook in de huiskamer, zo ja, dan kun je van daaruit eenvoudig een LAN-label aansluiten op de LAN-aansluiting van de TV. Kwaliteit kabel CAT5e, beter nog CAT6.

Staat de huidige switch niet in de huiskamer kun je bij de tv en decoder inderdaad een extra switch plaatsen voor de decoder en de tv. Zelf heb ik ook een switch bij de tv staan, daar is de decoder, de tv en de blue-ray-speler en en internetradio op aangesloten en werkt perfect.

 


In de nieuwe situatie willen we een tweede kleinere switch met IGMP snooping aansluiten tussen de tp-link tl-sg108pe en de kpn arris vip2952 V2 tv ontvanger.
Deze kleiner switch komt dan bij de televisie te liggen zodat ook deze een directe lan verbinding krijgt. 

Of kan het simpeler door de standaard geleverde hdmi kabel van kpn die nu tussen de kpn arris vip2952 V2 tv ontvanger en de televisie zit te vervangen voor een HDMI-over-Ethernet, ofwel HDMI-over-IP kabel te vervangen.

Wat is wijsheid?

HDMI over IP word niet ondersteund door de KPN tv ontvanger. Dus dat is geen optie.

Een aanverwante vraag?
Nu kijken we netflix op de televisie via app op de kpn tv ontvanger.
In de nieuwe situatie zou het mogelijk zijn netflix te zien via de televisie app.
Wat werkt beter of is stabieler of is beeld mooier van.

Al vast dank voor jullie reactie.

Dat zal je zelf uit moeten testen.


Dag @JanD De switch staat in de meterkast. In de woonkamer bij de tv zou dan een tweede komen.
Zou dat geen probleem gaan opleveren ?


Dag @Nick83 Dank voor je antwoordt. Dan kan ik die optie wegstrepen.


Dag @JanD De switch staat in de meterkast. In de woonkamer bij de tv zou dan een tweede komen.
Zou dat geen probleem gaan opleveren ?

Hallo @K.J.M , nee, zoals ik eerder schreef, bij mij werkt het ook goed.

 


@JanD De tweede switch die je gebruikt is neem ik aan er ook een met IGMP snooping.

 


@JanDDe tweede switch die je gebruikt is neem ik aan er ook een met IGMP snooping.

 

Hallo @K.J.M , als je er een tv decoder op aan wilt sluiten zou ik dat wel doen, ja.

 


@JanDDe tweede switch die je gebruikt is neem ik aan er ook een met IGMP snooping.

 

Hallo @K.J.M , als je er een tv decoder op aan wilt sluiten zou ik dat wel doen, ja.

 


Dank voor je reactie!


@K.J.M 

neem deze :

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=1071

deze plaats je bij de tv en is plug en play