Skip to main content

Hallo allemaal,

We hebben ons abonnement verhoogd naar een 200 mbit abonnement i.v.m. thuiswerken, nu voldeden onze devolo powerline adapters het niet en hebben de Devolo magic 2 wifi next gekocht, met drie dubbele adapters.

Nu hebben ze allemaal contact en werkt het allemaal leuk tot ineens verleden week de snelheid naar beneden ging naar 7 mbps ( speedtest kpn). Ik heb in de devolo cockpit VDSL mimo full power aan geklikt op alle apparaten en ineens ging alles veel sneller , zelfs naar 178 mpbs. Echter was dit voor een dag want de volgende dag haalde we de 87 mpbs nog maar en vandaag een schamele 45 mbps.

Ondertussen weten we niet meer waar we het moeten zoeken aangezien Kpn zegt alles tot de Experia box (v10) goed te meten en dus het probleem achter de experia box te vermoeden, maar de configuratie is nooit veranderd, wel de snelheden.

Weet iemand raad, behalve alles op marktplaats te zetten en draden te trekken?

De oplossing zal je hier niet krijgen ben ik bang.  De meeste forumleden zijn geen voorstanders van dit soort apparatuur.  Data versturen via een stroomkabel blijft gewoon lastig. Soms gaat het lang goed tot er ergens een storingsbron op het electriciteitsnetwerk komt. Dat kan bij jezelf zijn maar ook bij de buren. Electriciteits stopt immers niet bij de voordeur. Één ding is zeker..een stabiele snelle verbinding zal je hiermee nooit krijgen.


Goedemiddag @Javi66, welkom op het forum. Zoals Joep hierboven al noemt vrees ik dat ik hier ook niet echt een oplossing voor heb. Misschien dat iemand in de community nog met je mee wil denken of de klantenservice van Devolo.
Vanuit KPN kan ik je hier helaas ook niet echt mee helpen.


Ik ga je een eerlijk advies geven; breng die Devolo terug en investeer in een setje Superwifi punten. Zoals hierboven al aangegeven werd verloopt de verbinding van de Devolo via het stroomnet en dit gaat nooit stabiel worden, het kan vandaag werken, het kan de komende vijf jaar werken maar het kan morgen ineens stoppen met werken omdat de buren een stroomadapter inprikken die veel ruis geeft op het netwerk.

 

Ook ontvang je geen ondersteuning vanuit KPN op die Devolo en werkt deze niet optimaal samen met het modem waar Superwifi punten dit wel doen, ook krijg je hier wel ondersteuning bij vanuit KPN en creëer je met Superwifi één dekkend mesh-netwerk waardoor je apparaat altijd verbonden blijft met het wifipunt dat de beste verbinding geeft.

 

Natuurlijk is een ethernetkabel altijd de beste optie maar ik snap dat dit niet altijd mogelijk is. Wanneer je wel een kabel kan trekken kan ik altijd nog de Experiawifi aanbevelen, deze bevat dezelfde wifichipset als de Superwifi-punten en bevat dezelfde software waarmee deze goed samenwerkt met het modem. Voor dezelfde prijs als die ene Devolo heb je twee Experia-wifi puntjes, voor 149 euro heb je twee Superwifi punten. 

 

Nu klinkt het misschien dat ik je graag KPN apparatuur verkoop maar mijn ervaring met de wifipunten van KPN leert dat je vrijwel geen wifipunten gaat vinden die hetzelfde gemak bieden in die prijsklasse. De wifipunten van KPN kun je ook altijd nog gebruiken als je besluit om toch ooit bij een andere provider internet af te nemen. 


Bedankt allemaal, ik wacht tot het nog erger wordt en ga dan bedrading aan laten leggen.Â