Ik heb een paar weken geleden de Windows 11, version 24H2 update gehad op mijn Lenovo ideapad 530s laptop.
Sindsdien kan de laptop mijn wifi netwerk niet meer zien. Alle andere laptops en telefoons kunnen nog wel het wifi netwerk zien.
Dit heb ik allemaal al gedaan, en werkt niet:
1) Netwerk vergeten.
2) Bij advanced network settings een volledige network reset doen.
3) Via de knop Windows+X naar Device Manager, Network adapters, en de Intel Dual Band Wireless update en uninstallen en daarna de computer opnieuw opstarten.
4) Modem van stroom afhalen.
5) Modem en wifi versterkers resetten.
6) Bandwidth van de 5Mgz naar 80 zetten (het stond op 160).
7) ik heb in de Box 12 niet de optie om Wireless aan te zetten, er is mij verteld door de helpdesk dat ik een oude versie heb en dat daar niets aan te doen is.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen voordat ik of moet overstappen naar een andere provider, of een nieuwe laptop moet kopen?
Bekabeld doet de laptop het wel gewoon.
Beste antwoord door Doman
mandadepanda schreef:
Ik heb een paar weken geleden de Windows 11, version 24H2 update gehad op mijn Lenovo ideapad 530s laptop.
Sindsdien kan de laptop mijn wifi netwerk niet meer zien. Alle andere laptops en telefoons kunnen nog wel het wifi netwerk zien.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen voordat ik of moet overstappen naar een andere provider, of een nieuwe laptop moet kopen?
Ik neem aan dat je wel de andere WiFi netwerken ziet maar niet meer je eigen KPN WiFi SSID? Zit er misschien een Intel Dual Band Wireless-AC 8265 adapter in die Lenovo?
Waarschijnlijk is de momenteel geïnstalleerde/geüpdatete driver niet (meer) compatibel met de nieuwe KPN Boxen. Een helaas vaker voorkomend probleem.
Maar probeer het eens met de drivers uit dit topic. Wat ik lees zit er ook ondersteuning in voor de AC 8265.
Intel heeft zelf alle downloads van niet meer ondersteunde producten verwijderd van hun site dus moet je de juiste drivers ergens anders vandaan halen zoals bijvoorbeeld hier:
Download van die site (Mirror 2) het bestand WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe Hiermee wordt je driver dan geüpdate en zal je het WiFi signaal weer kunnen vinden als het goed is.
Ik denk niet dat die aanstaat. Ik zie zowel WiFi 5 als wifi 6, maar achter allebei staat een knopje 'toepassen', dus ik neem aan dat die op het moment nog niet aan staan.
Met het knopje toepassen dan laad het modem de instellingen in van de geselecteerde wifi versie. Normaliter staat de box 12 standaard op wifi 6. Dus als je op wifi 5 toepassen drukt dan zou het moeten werken.
Herstart je laptop na het wijzigen van de instelling nog wel even.
Ik neem aan dat je wel de andere WiFi netwerken ziet maar niet meer je eigen KPN WiFi SSID? Zit er misschien een Intel Dual Band Wireless-AC 8265 adapter in die Lenovo?
Waarschijnlijk is de momenteel geïnstalleerde/geüpdatete driver niet (meer) compatibel met de nieuwe KPN Boxen. Een helaas vaker voorkomend probleem.
Maar probeer het eens met de drivers uit dit topic. Wat ik lees zit er ook ondersteuning in voor de AC 8265.
Intel heeft zelf alle downloads van niet meer ondersteunde producten verwijderd van hun site dus moet je de juiste drivers ergens anders vandaan halen zoals bijvoorbeeld hier:
Download van die site (Mirror 2) het bestand WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe Hiermee wordt je driver dan geüpdate en zal je het WiFi signaal weer kunnen vinden als het goed is.
Jouw oplossing heeft gewerkt, heel erg bedankt! Ik had inderdaad die Intel Driver en heb nu met jouw aanwijzingen een andere driver kunnen installeren :D
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.