Skip to main content

Denk dat KPN zelf de boel nog niet helemaal geconfigureerd heeft. Die TR069 melding zie ik na wat resets van het modem ook niet meer. Wel in een paar uurtjes tijd 9 paginas aan logs van DNS fout. Vreemd dat je ook de logs niet kan wissen. Naast natuurlijk de Ip-range… zucht het is overal wel wat.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Weet niet of het bij deze draad hoort, maar de logs blijken retentie te hebben zodat ze niet onnodig veel paginas aanmaken met oa. cryptische dns meldingen. Toch vreemd dat ik gisteren 9 pagina's had en nu maar 6.

Ook vind ik het maar vreemd dat een automatisch systeem mijn router maar te keur en onkeur kan benaderen voor updates of 'hulp’. Na HW/resetten van modem werd heeeel vreemd mijn abc wifi weer actief. Moest gewoon resetten zonder adsl-kabeltje om mijn settings te kunnen wijzigen. Wachtwoorden zijn ook dramatisch te wijzigen. En heb ook last met inloggen via browser, waarbij vlak na aanmelden die refreshed zodat ik niet goed uitlogt en bij inloggen teveel sessies open zou hebben.

Kaap wel een beetje deze vraag van u, maar heb weinig zin om voor elk issue een nieuwe draad te maken. Ik word niet betaald door KPN…

Goedendag allen.


Denk dat KPN zelf de boel nog niet helemaal geconfigureerd heeft. Die TR069 melding zie ik na wat resets van het modem ook niet meer. Wel in een paar uurtjes tijd 9 paginas aan logs van DNS fout. Vreemd dat je ook de logs niet kan wissen. Naast natuurlijk de Ip-range… zucht het is overal wel wat.

Maar zonder wat meer informatie kunnen we niet zo veel. Het voelt voor mij nu meer als ventileren dan als een hulpvraag 😉 

Ook vind ik het maar vreemd dat een automatisch systeem mijn router maar te keur en onkeur kan benaderen voor updates of 'hulp’. Na HW/resetten van modem werd heeeel vreemd mijn abc wifi weer actief. Moest gewoon resetten zonder adsl-kabeltje om mijn settings te kunnen wijzigen. 

 Dat is niet vreemd, dat is hoe het allemaal ontworpen is. Allemaal rond de TR-069 specificatie die tevens ook gebruikt wordt om randapparatuur te updaten. Het idee dat een SSID en wachtwoord weer terugkomen heeft te maken met het feit dat het voor veel mensen nog steeds een ‘hassle’ is om deze gegevens zelf in te stellen maar er ook geen zin in hebben om alle apparatuur weer opnieuw te moeten verbinden. 

 

Wachtwoorden zijn ook dramatisch te wijzigen. En heb ook last met inloggen via browser, waarbij vlak na aanmelden die refreshed zodat ik niet goed uitlogt en bij inloggen teveel sessies open zou hebben.

Dat klinkt eerder als een bug. Ik ben hier nog nooit tegenaan gelopen.

 

Kaap wel een beetje deze vraag van u, maar heb weinig zin om voor elk issue een nieuwe draad te maken. 

Topic kapen is het niet echt, je reageert op iets van een jaar oud. Toch past dit niet echt in dit topic en kan je daar beter een nieuw topic voor aanmaken. Nog minder werk dan eerst dit allemaal opzoeken.

 

Ik word niet betaald door KPN…

 Ik begrijp oprecht niet echt welke boodschap je hier mee wilt geven. Je werkt niet bij KPN dus gaat geen nieuw topic starten?


Wel in een paar uurtjes tijd 9 paginas aan logs van DNS fout.

Kan je eens een screenshot posten van een paar van die DNS fouten?