Skip to main content

Hallo,

 

De laatse maand ben ik al meerdere keren geconfronteerd dat werkzaamheden in de buurt leiden tot het uitval van de glasvezelverbinding. Das balen en kan de KPN ook weinig aan doen.

Wat mij wel bevreemd is dat zodra mijn glasvezel wegvalt (lampje glasvezel uit, de de NT kast), mijn netwerk en wifi er ook de brui aan geeft. Is dit een 'feature' van de Experiabox of kan ik er in deze situatie op een andere manier voor zorgen dat mijn netwerk wel intact blijft?

groet, Martin

Even hardop denken om te zien of ik het begrijp.

Je kan een interne nas (oid)  niet meer bereiken ?

Valt het wifi signaal weg ? Of komt er geen data door de wifi, dat is logisch natuurlijk, de verbinding met de buitenwereld is verbroken.


Het gaat om een interne Nas (LAN). Wifisignaal valt volledig weg! Of het bedraden netwerk intact blijft weet ik niet.

Dat er geen internetverbinding is duidelijk. Dat dit klaarblijkelijk in mijn situatie consequenties heeft voor mijn locale netwerk vind ik vreemd.


Beste @Grofweg, ik maak uit je verhaal op dat je wilt weten of het wifi netwerk blijft bestaan zonder internet? Voor zover ik weet, zou dat inderdaad wel zo moeten zijn op de Experia Box. Hoe dat zit met jouw NAS, weet ik niet zeker. Wellicht is er iemand binnen de community die je er verder bij kan helpen!


Het kan haast niet zijn dat WiFi weg valt. Dat u de NAS niet meer kan bereiken, dat zou in bepaalde specifieke omstandigheden kunnen. Hoe probeert u de nas te bereiken? 


 Voor zover ik weet, zou dat inderdaad wel zo moeten zijn op de Experia Box.

Dat gebeurt dus wel. Zodra de glasvezelverbinding is onderbroken (NT-kast glasvezel-led uit), valt het wifisignaal weg. 

Ik zou zelf ook verwachten dat wifi altijd actief zou moeten blijven in de door mij omschreven situatie, maar dat is bij mij niet het geval. Althans niet als de glasvezelverbinding eruit ligt.

Vraag is dus waar het probleem ligt, bij de experiabox of de nt-kast.

Het kan haast niet zijn dat WiFi weg valt. Dat u de NAS niet meer kan bereiken, dat zou in bepaalde specifieke omstandigheden kunnen. Hoe probeert u de nas te bereiken? 

Via wifi ;-)


Zou je de Experia Box eens willen resetten (naar de fabrieksinstellingen)? Als het dan nog steeds niet werkt, zoals zou moeten, zou je dan nog wat meer informatie kunnen sturen over hoe jouw thuisnetwerk precies in elkaar steekt? Welk (merk en type) apparatuur je er aan hebt hangen? Dan laat ik het voor je uitzoeken. 

 


 

Het kan haast niet zijn dat WiFi weg valt. Dat u de NAS niet meer kan bereiken, dat zou in bepaalde specifieke omstandigheden kunnen. Hoe probeert u de nas te bereiken? 

Via wifi ;-)

Dat bedoel ik niet. Gebruikt u een applicatie? Of doet u dat in de webbrowser? Of in Windows Verkenner? Of hoe anders?

Synology heeft bijvoorbeeld Quickconnect. Ja, dat werkt alleen als er internet is. Dat is logisch want de verbinding daarvan loopt via het internet.