Skip to main content

Vanaf mijn Internet thuis via de Experia box kan ik niet bij een webcam komen die achter de Experia box van iemand anders zit, Als ik de Wifi uitzet op mijn mobiel en via 4G ga, dan lukt het wel. Het lijkt op een loop in de routering. Als ik met tracert kijk dan zie ik dit (IP adres is gedeeltelijk onherkenbaar gemaakt voor dit bericht).

Zowel mijn IP adres als het adres van die andere beginnen met 77.167.

Kan dit opgelost worden?

 

tracert 77.167.***.***

Tracing route to 77-167-***-***.hybrid.kpn.net t77.167.***.***]
over a maximum of 30 hops:

  1     3 ms     3 ms     6 ms  192.168.2.252 1192.168.2.252]
  2     5 ms     6 ms     4 ms  mijnmodem.kpn.home i192.168.2.254]
  3   106 ms    89 ms    96 ms  195-190-228-100.fixed.kpn.net 9195.190.228.100]
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    68 ms    32 ms   105 ms  145.54.47.86
  6    28 ms    36 ms    42 ms  145.54.47.82
  7    38 ms    41 ms    34 ms  145.54.47.86
  8   113 ms    77 ms   106 ms  145.54.47.82
  9    44 ms    62 ms    72 ms  145.54.47.86
 10    43 ms    64 ms    32 ms  145.54.47.82
 11    93 ms    74 ms    85 ms  145.54.47.86
 12    92 ms   125 ms   183 ms  145.54.47.82
 13   204 ms   219 ms   144 ms  145.54.47.86
 14   181 ms   101 ms   102 ms  145.54.47.82
 

Maakt u of de andere gebruik van internet sneller buitengebied? Met 4G modem?


Wij maken beiden gebruik van Sneller Internet Buitengebied, ADSL met 4G aanvulling.


Helaas zien we dit vaker bij Sneller Internet Buitengebied aanslutingen.

Ik hoop dat iemand van KPN hier eens uitleg over kan geven.


Wij maken beiden gebruik van Sneller Internet Buitengebied, ADSL met 4G aanvulling.

Dan is dat het probleem. Dat heeft zo zijn beperkingen. 


Zie ook

Sinds SIB in gebruik is, ben je nummer 3 van wat ik mij zo herinner waar ik in een topic op gereageerd heb. Als je zoekt in dit forum of googled vind je het misschien wel. Helaas geen oplossing/workaround van KPN.


Wij maken beiden gebruik van Sneller Internet Buitengebied, ADSL met 4G aanvulling.

Dan is dat het probleem. Dat heeft zo zijn beperkingen. 

Het zou wel fijn zijn om meer uitleg van KPN te krijgen waarom het niet mogelijk is om een verbinding te maken tussen 2 SIB aansluitingen.


Wij maken beiden gebruik van Sneller Internet Buitengebied, ADSL met 4G aanvulling.

Dan is dat het probleem. Dat heeft zo zijn beperkingen. 

Het zou wel fijn zijn om meer uitleg van KPN te krijgen waarom het niet mogelijk is om een verbinding te maken tussen 2 SIB aansluitingen.

Er is een goede kans dat dit fenomeen er bewust is. 4G hulp en/of vervanging van ADSL is doorgaans vanuit een provider gezien alleen wenselijk als er ergens voldoende extra capaciteit is en dus niet de mobiele gebruikers in de weg zit. KPN heeft in de afgelopen jaren zaken steeds aangepast als het gaat om 4G toegang voor vast, o.a. portforwarding mogelijkheid voor SIB4G onaangekondigd uitgezet.


Er is een goede kans dat dit fenomeen er bewust is.

Ik denk niet dat dit bewust is immers dan zou een route naar een "gewone" KPN aansluiting vast ook in een loop terecht komen en dat lijkt niet het geval.


Er is een goede kans dat dit fenomeen er bewust is.

Ik denk niet dat dit bewust is immers dan zou een route naar een "gewone" KPN aansluiting vast ook in een loop terecht komen en dat lijkt niet het geval.

Dan ga je er kennelijk van uit dat het dezelfde netwerk architectuur is en dat is al vaker aan de orde geweest dat dat niet zo is. Alleen al het verschil in trace t.o.v. een Sagemcom4G-loze setup wat er te zien is, geeft al aan dat je niet maar zo SIB met “gewoon” kan vergelijken.


Er is een goede kans dat dit fenomeen er bewust is.

Ik denk niet dat dit bewust is immers dan zou een route naar een "gewone" KPN aansluiting vast ook in een loop terecht komen en dat lijkt niet het geval.

Dan ga je er kennelijk van uit dat het dezelfde netwerk architectuur is en dat is al vaker aan de orde geweest dat dat niet zo is. Alleen al het verschil in trace t.o.v. een Sagemcom4G-loze setup wat er te zien is, geeft al aan dat je niet maar zo SIB met “gewoon” kan vergelijken.

Ik heb het alleen maar over het woordje bewust, over niets anders. Lees met die achtergrond mijn vorige bericht nog eens. :wink:


Er is een goede kans dat dit fenomeen er bewust is.

Ik denk niet dat dit bewust is immers dan zou een route naar een "gewone" KPN aansluiting vast ook in een loop terecht komen en dat lijkt niet het geval.

Dan ga je er kennelijk van uit dat het dezelfde netwerk architectuur is en dat is al vaker aan de orde geweest dat dat niet zo is. Alleen al het verschil in trace t.o.v. een Sagemcom4G-loze setup wat er te zien is, geeft al aan dat je niet maar zo SIB met “gewoon” kan vergelijken.

Ik heb het alleen maar over het woordje bewust, over niets anders. Lees met die achtergrond mijn vorige bericht nog eens. :wink:

Een gebiedende wijs met een smiley. En nu ?


Er is een goede kans dat dit fenomeen er bewust is.

Ik denk niet dat dit bewust is immers dan zou een route naar een "gewone" KPN aansluiting vast ook in een loop terecht komen en dat lijkt niet het geval.

Dan ga je er kennelijk van uit dat het dezelfde netwerk architectuur is en dat is al vaker aan de orde geweest dat dat niet zo is. Alleen al het verschil in trace t.o.v. een Sagemcom4G-loze setup wat er te zien is, geeft al aan dat je niet maar zo SIB met “gewoon” kan vergelijken.

Ik heb het alleen maar over het woordje bewust, over niets anders. Lees met die achtergrond mijn vorige bericht nog eens. :wink:

Een gebiedende wijs met een smiley. En nu ?

Niets, ik denk dat we klaar zijn.


Ha @jdebree, welkom! 

Helaas zien we dit vaker bij Sneller Internet Buitengebied aanslutingen.

Ik hoop dat iemand van KPN hier eens uitleg over kan geven.

Zie ook

Sinds SIB in gebruik is, ben je nummer 3 van wat ik mij zo herinner waar ik in een topic op gereageerd heb. Als je zoekt in dit forum of googled vind je het misschien wel. Helaas geen oplossing/workaround van KPN.

Dit klopt én dat klopt ook! Ik heb jouw topic doorgestuurd en gevraagd wat we voor je kunnen betekenen. Zou jij in de tussentijd je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en klantnummer en jullie beide iP-adressen? Dat laatste mag onder ‘persoonlijke opmerkingen'. Dat is alleen inzichtelijk voor jou en ons. 


Forumprofiel heb ik aangevuld. Ik ben benieuwd wat er mogelijk is.


Ha @jdebree bedankt! Ik heb ondertussen ook navraag gedaan en begrepen dat de structurele oplossing voor dit probleem in zicht is en binnen een paar maanden het dus ook opgelost moet zijn. Mocht je zo lang niet willen wachten, wil je me dan een privébericht sturen? Dan ga ik kijken of we het voor jullie vast op kunnen lossen.


@jdebree ik heb geen bevestiging meer gehad van de collega's dat het nu zou moeten werken. Heb jij contact gehad? Is het opgelost? Anders ga ik er nog eens achteraan.


Inmiddels een update binnen, @jdebree. Doordat we intern een systeemwijziging gehad hebben, lukt het niet gemakkelijk om iets voor je te doen. We zijn wel aan het proberen of we een oplossing hebben, maar de kans is aanwezig dat we het niet voor elkaar krijgen vóór de update van over een paar maanden. Ik hou je op de hoogte.