Skip to main content

Mijn LUMIN streamer is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de kpn router V12.

Op enkele toevalstreffers na speelt de streamer niets af. Een tweede LUMIN streamer die ik van de leverancier ontving, vertoont dezelfde kuren. De streamer speelt op een ander netwerk wel gewoon. Lijkt aan de router instellingen van kpn te liggen. Heeft iemand dezelfde ervaringen en evt een oplossing?

Lastig te zeggen zo.

Zit je audio apparatuur direct aan de streamer vast of gaat dat via wifi of netwerk naar de audio?

Is er een verschil met de input zoals inkomende stream, codecs of bitrate? speelt mp3 bijvoorbeeld wel en flac niet.

Kun je met de app wel gewoon in de streamer komen? Heb je de kabel al eens gewisseld? Heb je de IPV6 al een keer uitgezet?


thx voor je reactie! Streamer zit rechtstreeks aan de versterker.

eris geen verschil met input. Hij start geen enkel bestand. Verder heb ik kabels al eens gewisseld.

alleen de ipv6 heb ik nog niet uitgezet..

 

 


Zie je in de app wel dat het bestand speelt? 


Zie je in de app wel dat het bestand speelt? 


nee alles in de LUMIN app werkt maar in heet speel gedeelte blijft de track op 0.00 staan 

 


Zie je in de app wel dat het bestand speelt? 


nee alles in de LUMIN app werkt maar in heet speel gedeelte blijft de track op 0.00 staan 

 

 

Is die ethernetkabel bij het apparaat geleverd of is er een andere willekeurige of verlengde kabel in gebruik? 1Gbps ethernet heeft 8 aders nodig in de juiste twist verbinding.

Bestaat er een mogelijkheid om in de lumin de snelheid naar 100Mbps te zetten? Zo niet misschien is dit in het menu van de v12 voor elkaar te krijgen.

Dit is om uit te zoeken of de lumin een snelheids probleem heeft. Ik zie namelijk dat de lumin ook airplay ondersteunt. Dit werkt gedeeltelijk met multicast en dit gebruikt kpn voor tv. Als hier iets niet goed loopt dan krijgt de lumin namelijk al het tv verkeer voor zijn kiezen en loopt eea niet zo soepel meer.

Heeft u een mogelijkheid om een extra switch te plaatsen met IGMP snooping