Skip to main content

Lyric heeft altijd goed gewerkt totdat ik een nieuw abonnement bij KPN heb genomen. Had eerst alleen internet (van origine Telfort) maar nu ook interactieve TV. T.g.v. de omschakeling heb ik een dag of 10 geen internet gehad. Na ingang nieuwe abo leek alles OK behalve dat de Lyric geen verbinding met internet kan maken.

Alle suggesties van dit forum en Honeywell geprobeerd maar geen resultaat.

Komt deze situatie iemand bekend voor en zo ja, is er een oplossing gevonden?

Welkom op ons KPN Forum @WimvdM! Leuk dat je je vraag hier stelt. Minder leuk dat je thermostaat niet meer verbindt met internet. 
Kun je iets meer vertellen over jouw aansluiting? Welk modem heb je ons en gebruik je versterkers? 

Waar loop je precies tegenaan als je de lyric wilt verbinden met het modem? 


Ik heb een Experia V10. WiFi namen voor 2.4 en 5 MHz verschillend gemaakt. Alles gereset: Expedia box, Lyrics en CV. Lyrics setup meerdere keren doorlopen ook met telefoon in vliegtuigmode. Lyrics heeft wel WiFi maar kan niet met internet verbinden.


Hallo @WimvdM! Bedankt voor je antwoord. Pfoee als de lyric met 2.4Ghz verbonden is, dan begrijp ik niet waarom je de melding Verbonden (Geen internet) krijgt. Werkt de thermostaat wel en krijg je alleen zo nu en dan de melding op de app? Of werkt de thermostaat helemaal niet? 

Heb je de 5GHz al eens (tijdelijk) helemaal uitgeschakeld?
 


Sorry voor de late reactie; was even afwezig.

Thermostaat werkt prima. Ook 5Ghz uitgeschakeld gehad. Steeds zelfde euvel. 

Lyrics kon altijd bediendworden via de app maar sinds de wijziging bij KPN niet meer.


Dat is wel gek. Wat voor telefoon gebruik je? Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd?


Ik heb een Nokia 7.2 maar ook met een Samsung 6 werkt het niet.

En nogmaals: het heeft altijd feilloos gewerkt totdat KPN mijn abonnement heeft aangepast. Volgens de klantenservice is toen -in verband met toevoeging van TV-  de interne infrastructuur overgezet van Telfort naar KPN.

In het verleden heeft de overname van Telfort door KPN geen problemen opgeleverd.


@WimvdM Hmm.. Die omzetting heeft verder geen invloed op het uiteindelijke wifi-signaal. Ik begrijp niet waarom de app geen verbinding heeft maar de telefoon en andere apparaten verder wel. Ik zie geen reden waarom de thermostaat geen verbinding kan maken met de V10 (zonder versterkers). Heb je al contact gehad met de fabrikant? Wat voor advies hebben zij gegeven?

Ik vond tips op de support pagina van Honeywell: Waarom wil mijn WiFi thermostaat niet verbinden met het internet?

Op Tweakers is dit ook al eens aangekaart. Daar wordt gesproken over de Honeywell Home app. Dit is de opvolger van de Lyric app. Kan ik ervan uitgaan dat je de Honeywell Home app geïnstalleerd hebt omdat de lyric app niet meer in de Playstore te downloaden is?

Als ik de reviews zo lees, dan ben je niet de enige die aan het stoeien is om de thermostaat gekoppeld te krijgen. Ik ben benieuwd wat de fabrikant als tips en adviezen geeft. Mocht er iets aangepast moeten worden in het modem (zoals poorten open zetten), dan kunnen wij uiteraard met je meedenken. 

Â