Skip to main content
Vraag

Maairobot Landroid wil niet verbinden met Box 12

• June 13, 2025
  • 4 reacties
  • 25 keer bekeken

Ik ben al 5 jaar in het bezit van een Landroid maairobot type WR105SI. T.e.m. herfst 2024 heeft deze robot probleemloos gelopen in combinatie met Experiabox  V10A. In de winter wordt de robot losgekoppeld. Deze winter heb ik een nieuwe KPN Box 12 router geïnstalleerd. IK krijg echter met geen mogelijkheid mijn maairobot met deze Box 12 router verbonden ondanks dat ik alle instellingen op de router heb aangepast aan de eisen zoals die voor de robot worden gesteld. Heeft iemand een oplossing?

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 13, 2025

Beste ​@Waggel heb je de robot al eens een fabrieks-reset gegeven en opnieuw geïnstalleerd als nieuw uit de doos?

• June 13, 2025

Hallo ​@Waggel 

Heb je al geprobeerd of het met een Extra Wifi netwerk voor alleen 2,4GHz wel lukt?

Zie onderstaand kennisbank artikel over hoe je dat instelt, let wel op dat er verschil zit in een Box 12 met oude firmware en die met de nieuwe KPN firmware, dat zie je snel genoeg aan de interface.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 16, 2025

Hi ​@Waggel, welkom bij onze community. 

Als ik op dat model zoek vermoed ik ook dat dit op een apart 2,4 GHz netwerk werkt. Heb je de tip van GeSp en die stappen gevolgd? 

Heb je al geprobeerd of het met een Extra Wifi netwerk voor alleen 2,4GHz wel lukt?

Zie onderstaand kennisbank artikel over hoe je dat instelt, let wel op dat er verschil zit in een Box 12 met oude firmware en die met de nieuwe KPN firmware, dat zie je snel genoeg aan de interface.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 16, 2025

Een apart 2,4 GHz netwerk installeren ment eigen SSID is hetgeen waar ik zo ongeveer mee gestart ben bij ontvangst van de Box 12 modem. Daar ligt het niet aan. Ik heb andere apparaten die ook alleen maar 2,4 GHz lusten en die functioneren daar prima mee. Ik heb inmiddels wel een oplossing gevonden. IK vond nog een oude 2,4 GHz Sitecom router in de rommeldoos. Daarmee kan ik ook met maairobot communiceren. De vraag nu alleen is: Wat is nu het verschil tussen het signaal van de Sitecom en het separate 2,4, GHz kanaal van de Box 12  router.