Skip to main content

Dag allemaal,

Vanmiddag heb ik de modem (Experia V8)  teruggezet naar de Factory Defaults. Na het opstarten zag ik dat een onbekende 'device’ (RE222221) verbinding met het netwerk heeft gemaakt .Ik heb echter geen idee, wat een RE222221 is.

Heeft iemand enig idee? Zou het iets te maken kunnen hebben met de Experia Wifi's, die ik onlangs heb ontvangen? 

Het ip=adres van de RE222221 is 192.168.2.1.

Dat apparaat is van het merk Arcadyan.

Heb je een Experia WiFi of "super"WiFi in gebruik?

Ik denk haast dat je me gaat vertellen dat je inderdaad de "super"WiFi in gebruik hebt.


Ik heb onlangs drie Experia Wifi's ontvangen en in gebruik.

 

Deze:

Maar op de doos en op het apparaat staat een ander Mac-adres?


Dat is inderdaad de Experia WiFi.

Er zijn meerdere berichten te vinden op Internet van dergelijke "spook"apparaten en vrijwel altijd in combinatie met wifi apparatuur van Arcadyan.


Bedankt @wjb 

Ik moet het spookapparaat toestaan verbinding te maken? Als ik het spook van het netwerk ban, werken de Experia Wifi’s dan nog?


Wat krijg je te zien als je het IP adres van dat "spook" apparaat in de browser opent?

Zie je alle Experia WiFi's ook onder hun eigen MAC adressen op jouw netwerk?

Verdwijnt het "spook" apparaat eindelijk ook vanzelf weer?


@wjb 

De webbrowser van het spookapparaat opent niet. Er wordt aangegeven dat de server niet reageert. De drie experia Wifi’s staan met hun MAC-adressen ook op het netwerk maar hebben daar geen naam.

Het gekke is, wanneer ik het netwerk laat scannen met het tooltje  IP Scan, het merkwaardige spookapparaat niet zie, maar de drie experia wifi’s wel.

Ook vreemd is, dat de Chromecast, twee IP adressen en MAC adressen heeft, maar daar gaat dit topic eigenlijk niet over.