Skip to main content

Ik heb een 13-inch macbook pro en wil via een thundelbolt ethernet aansluiten.

Helaas lukt mij dat niet. hoe kan ik dit op een juiste manier doen?

Hoi @Slobbie. Welkom op het KPN Forum! Wat jammer dat er geen netwerkkabel op jouw laptop aangesloten kan worden. @Nick83 Jij had deze vraag toch ook in een ander topic beantwoord?


deze misschien? of heb je andere problemen?


Die heb ik, thunderbolt… volgens mij heeft het te maken met DHCP waar ik niet uitkan komen hoe dat in te stellen.


dus je krijgt geen IP adres van de router?

wat is de foutmelding of wat is het IP adres?

als je in instellingen op je netwerk kijkt zie je dan wel dat je Ethernet poort actief is?

en wat zegt die onder Status? Connected?

Dan bij Configure IPv4: Using DHCP?

Wat voor IP adres staat eronder?

staat de router wel goed? 192.168.2.254 of zo?


Die heb ik, thunderbolt… volgens mij heeft het te maken met DHCP waar ik niet uitkan komen hoe dat in te stellen.

Hmmm... zo'n ding hoort gewoon gelijk te werken. Ik had in een ander topic deze voorgesteld:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Maar die werkt dus op USB. Wel USB 3.0. En werkt op Windows en Linux gewoon direct.


dus je krijgt geen IP adres van de router?

wat is de foutmelding of wat is het IP adres?

als je in instellingen op je netwerk kijkt zie je dan wel dat je Ethernet poort actief is?

en wat zegt die onder Status? Connected?

Dan bij Configure IPv4: Using DHCP?

Wat voor IP adres staat eronder?

staat de router wel goed? 192.168.2.254 of zo?

Het lijkt erop dat alles goed staat maar moet ik dit nakijken in de instellingen van mijn macbook of op de router. Wanneer ik op kantoor ethernet gebruikt met mijn macbook werkt het wel.


@Slobbie Heb je inmiddels al een verbinding kunnen maken met internet op jouw Macbook Pro?


Nee helaas nog nietanders had ik de call gesloten


Op kantoor werkt het wel? Is de ethernet kabel thuis wel goed dan? Al een andere geprobeerd? Heeft u geen vast ip ingesteld? Check de instellingen.


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Reageer