Radeloos!!! Wie helpt ons met dit probleem
situatie: experia v10 en 4 (inmiddels 3) experiawifi punten in een splitlevel woning
Probleem: 2 macbooks verbinden niet met alle experiawifi punten in huis als je van ruimtes veranderd. Je hebt dan ook geen wifi . De wifi naam staat wel in de lijst van beschikbare wifipunten, maar hij blijft zoeken en verbind dus niet met het andere experiawifi punt
Alle andere iphones (5) of ipads (2) verbinden wel met alle punten zonder probleem. Dus of je boven of in het souterrain bent, of in de garage of de tuin, elke keer verbinden ze ket een ander punt en gaat dit automatisch zonder problemen. Dit kan ik volgen in de thuis app. Waarin je alle verbonden apparaten netjes kunt volgen en ziet dat ze van de ene naar de andere experiawifi punt gaan zonder problemen.
Een oude windos laptop die ik weer werkend heb gekregen voor een test, verbind ook gewoon met alle punten in huis.
Â
dit probleem doet zich alleen voor met de 2 Macbooks.Â
Wat ook gebeurt, als hij het de ene dag wel doet op een wifipunt, dan kan hij het de volgende dag ineens niet meer doen op dat punt.
Alleen stroomloos maken van het betreffende experiawifi punt en een herstart van de macbook zorgt er voor dat het punt weer gevonden kan worden.
Wat heb ik al gedaan: Een complete reset op de experiabox v10. Naar fabrieksinstellingen en alle wifiexperia’s gereset en opnieuw verbonden. Nieuwe netwerknaam en wachtwoord. En inmiddels 1 punt verwijderd. Dus nog maar 3 experiawifi’s
Â
wie help ons met dit irritante probleem.
ohja oplossing van kpnmedewerker via 1200: u moet contact opnemen met apple het ligt aan uw laptop.
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
Â