Skip to main content

Beste mensen,

ik ben eergisteren overgestapt van Ziggo naar KPN. Modem geïnstalleerd en alle kabels aangesloten van Ziggo naar het KPN modem.

Nu dacht ik dat alles mooi functioneerde, maar helaas.

Mijn Marantz NR1608 geeft aan: kan het internet niet bereiken. Controleerde configuratie van uw router. Kijk ik bij diagnose dan geeft de Marantz,

Fysieke verbinding OK

Toegang router OK

Internettoegang FOUT

 

Het tweede probleem is dat mijn Synology NAS geen contact heeft met het internet en netwerk. De lampjes, geel en groen van poort 1, waarop hij is aangesloten, knipperen. De lampjes aan de ingang van mijn NAS doen niets. Kabel is vervangen. 

Waar moet ik dit zoeken?

Wie kan mij helpen?

Ik hoor graag van jullie.

Groet Rob

Daar KPN een heel andere IP-range hanteert dan Ziggo, vermoed ik dat daar de oorzaak ligt @robmig 

De diverse onderdelen aanpassen of resetten en in eerste instantie via DHCP een KPN IP-adres laten verkrijgen. Als dat werkt, kun je in detail je apparaten verder instellen.

 

 


Hallo @N.N.,

bedankt!!

Marantz een internet reset gegeven en hij doet het. Zo eenvoudig kan het zijn!🙈

Nu nog kijken hoe ik dat bij mijn NAS gedaan krijg. Hier kom ik niet in via de app.


Nu nog kijken hoe ik dat bij mijn NAS gedaan krijg. Hier kom ik niet in via de app.

Verwijder de LAN-kabel van jouw NAS van de router en verbind het met een computer. Deactiveer Wifi van de computer en stel de Ethernet instelling van de PC LAN-Adapter op DHCP. Download de Synology Assistant en laat het zoeken naar jouw NAS, dan heb je de oude IP adres van de NAS en via de computer kan je met jouw admin wachtwoord in de NAS inloggen en stel de IP adres van de NAS op een vast IP in range 192.168.2.xxx met gateway 192.168.2.254 of laat het automatisch via DHCP krijgen (je moet dan in  modem via IP reservering een vast IP laat kiezen, anders kan de NAS weer zijn IP adres veranderen bij weer inschakelen).


Hallo @TDN en @N.N. ,

router een harde reset gegeven, hierdoor woorden blijkbaar de internet insellingen opnieuw ingelezen.

Alles functioneert naar behoren.

Hartelijk dank voor de geweldige hulp!

Groet Rob


Reageer