Skip to main content

Ik heb ook de Marmitek Invisible Control 6 extra maar bij mij doet hij het ook niet. Alle standjes geprobeerd maar het KPN kastje is niet aan de gang te krijgen.

Iemand een idee hoe het wel lukt?

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ha @Erik19706, heb je het inmiddels aan de praat gekregen? Heb je iets aan de uitleg van mijn collega Vikash gehad? 

 

 

Hierin staat dat je de kleine IR Ontvanger van de Invisible Control zo moet plaatsen dat deze zichtbaar is voor de afstandsbediening van KPN(max. 10m). De IR blaster LED's plaats je in het kastje of TV meubel om de tv-ontvanger van KPN te kunnen bedienen. Daarna plaats je de IR Module op een bereikbare plaats achter of naast uw A/V apparaten, en in de buurt van een stopcontact. De kabel die naar de TV meubel gaat sluit je aan op (1) en de kabel die in het zicht is geplaatst op (2)l Heb je het op deze manier aangesloten?

Wellicht is er nog een gebruiker binnen de community die je verder kan helpen!


Hoi Marcia, nee niets aan gehad.Is tekst wat uit de gebruiksaanwijzing komt......geen toegevoegde waarde.


Jammer! Weet je zeker dat ‘ie bijvoorbeeld niet defect is? Ik heb persoonlijk geen ervaring met dit apparaat, dus kan je er helaas niet verder bij helpen.


Geen probleem Marcia, ik heb na veel wachten contact gehad met Marmitek.


Nou ben ik wel benieuwd! Hebben jullie het op kunnen lossen?


Ik heb t zelfde probleem kpn kastje werkt niet met Marmitek


hoi, bij mij is inmiddels opgelost. Hoewel ik wel moet zeggen dat dit apparaatje van de kleine €100 het een stuk minder goed doet dan het apparaatje van marmitek dat ik hiervoor had van nog geen vier tientjes. Met andere woorden ik vind dat dit apparaatje een beetje tegenvalt. Er zijn drie dingen waar je op moet letten. Ten eerste moet het IR oogje van het apparaatje goed in beeld zijn van je afstandsbediening. Je moet dus zorgen dat de afstandsbediening en het IR oogje goed contact maken. Daarnaast schijnen de blasters hun signaal niet zo goed door de ruimte als dat marmitek beweert. zorg er dus voor dat de blasters het oogje van de verschillende apparaten goed weten te raken. Dat is een kwestie van verzetten, ik heb de blaster zelf vastgezet met dubbelzijdig plakband zodat ze niet kunnen verschuiven als ik het kastje open doe en er per ongeluk tegenaan stoot. tot slot is de aansluiting van de blasterz in het marmitek kastje bij mij een beetje fragiel. Als ik er ook maar een klein beetje tegenaan stoot dan gaat er een rood lampje branden op het marmitek kastje. de aansluiting, het mannetje zeg maar zit er dan wat losjes in en maakt geen contact met het apparaat. En dat betekent dat het geheel niet goed is aangesloten. Ik moet de aansluiting van een marmitek dan ook regelmatig even vast drukken in het kastje zodat er op het kastje geen lampje brand daarna doet alles het weer. Ik heb dit bericht ingesproken dus hier en daar kan zijn dat de tekst niet helemaal goed is maar mocht je nog vragen hebben dan reageer maar dan kom ik erop terug. Succes!


Dankjewel ik heb Marmitek ook al gemaild er hoeft dus geen lampje te branden om te zien dat actief is?


Nee klopt, bij mij zijn alle lampjes uit. En de blasters moeten dus goed richting het IR lampje van het betreffende apparaat schijnen. Dat is een kwestie van afstellen. Het IR oogje (rechthoekige blokje) staat bij mij verticaal met het snoertje naar beneden. Zo werkt het het best.

 

Oudere versie vind ik echt veel beter werken. Alleen zit je dan met het kastje op je tv kast. Vragen? Ik hoor het wel.


Gelukt😅


Mooi zo, veel plezier er mee!