Skip to main content
Beantwoord

Melding over AP Isolatie bij toevoegen apparatuur aan Google Home App

  • 30 August 2024
  • 11 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik zie dat het onderwerp al diverse keren aangehaald is, maar toch niet het antwoord kunnen vinden dat ik zoek. Ik heb sinds vandaag internet via KPN, monteur heeft alles netjes aangesloten en de individuele apparaten werken allemaal. Inclusief de losse chromecast en Nest Hub. Maar als ik ze wil toevoegen aan de Home app dan krijg ik de melding over AP isolatie. Ik gebruik geen VPN of Bitdefender, zoals ik heb gezien in andere artikelen. 

Met AP isolatie aan heeft de ene router geen toegang tot de andere en vide versa @Richm0nd 

Dus dat kun je aan- of uitzetten, net wat je zelf wilt.

 


waar moet ik dat aan of uitzetten?


waar moet ik dat aan of uitzetten?

Binnen de KPN router bestaat die functie niet, dus dan zal het eventueel in het Google-apparaat kunnen @Richm0nd 


Gebruikt u misschien het gastennetwerk voor de chromecast? 


Nee er is geen gasten netwerk ingesteld. Alles is standaard. 


Nee er is geen gasten netwerk ingesteld. Alles is standaard. 

Als alles gewoon goed werkt, die melding verder gewoon negeren. @Richm0nd 

 


Welk modem heeft u? Heeft u nog andere WiFi punten? Extra router?


De nieuwste modem.

Heb 1 wifi punt boven 


@JanD ik kan het niet negeren. Ik gebruik de home app en de Nest Hub om apparaten aan en uit te zetten en nu kan ik ze niet toevoegen 


Ik heb geen inzicht in de best hub en kan je helaas niet verder helpen @Richm0nd 

Mischien andere forum leden.

Succes 

 


Hoi @Richm0nd, leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚

De melding die je krijgt is er eentje specifiek van de Google Home app. Ben ik bekend mee, maar de melding zelf nog nooit gehad. Dus ik heb zelf ook even moeten zoeken.

Zoals ik begrijp, en door andere Community leden ook al is genoemd, lijkt je deze melding te krijgen als je verbonden bent met een gastnetwerk.  Je geeft aan dat je geen gastnetwerk hebt ingesteld, dus dan is er iets anders aan de hand.

Heb je de apparaten in kwestie helemaal opnieuw geïnstalleerd nadat het KPN modem is geïnstalleerd? Of heb je het KPN netwerk dezelfde naam gegeven als bij jouw vorige provider? Dit laatste kan nog wel eens problemen geven, omdat de instellingen van KPN anders kunnen zijn dan die van een andere provider. Mijn advies is daarom om de apparaten in kwestie te resetten en opnieuw te installeren.


Reageer