Skip to main content

Heb Range Extender van TP Link geInstalleerd. Dat WiFi netwerk geeft aan dat er een zwakke beveiliging is. Ben gegaan naar http://192.168.2.254 om WPA in te stellen. Moet wachtwoord instellen om toegang te krijgen. Maar wat is het wachtwoord? Heb geprobeerd om kpn, KPN of WiFi-wachtwoord dat ik van KPN heb gekregen in te vullen. Alle zijn niet juist. Wat is wel het juiste wachtwoord?

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Heb Range Extender van TP Link geInstalleerd. Dat WiFi netwerk geeft aan dat er een zwakke beveiliging is. Ben gegaan naar http://192.168.2.254 om WPA in te stellen. Moet wachtwoord instellen om toegang te krijgen. Maar wat is het wachtwoord? Heb geprobeerd om kpn, KPN of WiFi-wachtwoord dat ik van KPN heb gekregen in te vullen. Alle zijn niet juist. Wat is wel het juiste wachtwoord?

Waarschijnlijk heeft het WiFi netwerk van de range extender een zwake beveiliging en niet dat van de Experiabox. Om het WiFi netwerk van de range extender aan te passen zult u op de range extender zelf in moeten loggen.


Ik sluit me inderdaad aan bij het bericht van @Nick83. Hoe je kunt inloggen op jouw wifi extender weet ik niet, sorry.


Als je nog geen wachtwoord hebt ingesteld in de TP Link Range Extender dan zal je als goed is een sticker op de Range Extender moeten zitten met het admin wachtwoord. Mocht je daar niks vinden, Dan moet je even googlen op het type nummer en wat dan het default wachtwoord van je Range Extender is en anders misschien een factory reset en hem opnieuw instellen zodat je dan weer opnieuw een wachtwoord erin kan zetten. Helaas werkt iedere TP Link Range Extender net weer even anders.


Ik heb mijn repeatertje al een tijdje, dus het kan inmiddels veranderd zijn. Als de repeater uit de doos komt en niet via de “WPS” methode geconfigureerd wordt, komt een nieuw Wifi netwerk beschikbaar, TP-Link_Repeater. Dit netwerk is onbeveiligd, dus dat een melding over zwakke beveiliging komt is begrijpelijk. De repeater kent het KPN netwerk dan nog niet. Het KPN netwerk is veilig en blijft veilig, dus via 192.168.2.254 is er niets te bereiken. Via de onbeveiligde  tplinkrepeater.net website, die binnenin de repeater zit, wordt het repeater wachtwoord ingevoerd. Dan kan met het  2.4 en 5GHz KPN Wifi netwerk contact gemaak worden,  Na instellen is het onbeveiligde netwerk is verdwenen, en kunt u de versterkte Wifi veilig gebruiken.

Dus: er is niets aan de hand, u kunt het apparaat gewoon gebruiken. 

 


Reageer