Skip to main content

Al jaren klant van KPN met alles. Ga nu over naar glasvezel. Migratie zou 4 juli zijn, er staat nu online 11 juli. Ik heb een meterkast buiten mijn appartement in de hal. Daar zit het witte kastje. 

Er moet nu een kabel naar binnen naar mijn modem. Ik heb nog niets ontvangen van kpn, er zou een gratis monteur komen, kan ik niet boeken. Alleen voor €75. Kan met niemand contact krijgen. 

Geen idee dus. Op jullie website is alles nogal onduidelijk en de helpdesk stuurt mij van het kastje naar de muur. 

Als het goed is trekt de monteur zelf een etnernetkabel naar binnen toe (11 Juli).


Hoi @lobstertje . De verwachtte datum is nu 11-7.

Dat kan nog veranderen.  Je koperdiensten blijven gewoon werken.

Het is belangrijk om te wachten op de ‘verlossende’ mail dat je glasvezelverbinding klaar is om aan te sluiten.  Die komt vanzelf :-)


Heb ik. Maar totaal geen mogelijkheid voor de gratis monteur. 
nu krijg ik steeds berichten dat ik kan aansluiten. 
maar ja, dat zou een monteur komen doen. 


Ik probeer je te bellen maar je zit in de auto. Dus dat is niet handig. Morgen even opnieuw proberen? Dan plannen we samen een monteur in. 


Dat ging mis ja, hij ging niet op mijn auto audio.

Ik ben vanaf morgen even op een ander adres, na 15 uur kun je bellen als dat kan. 
Ben ik blij mee!

gr Nora


Na 14:30 ben ik vrij, @lobstertje en ga ik heerlijk in het zonnetje wandelen met mn hond  :-)   Op welke dagdelen kun jij de monteur ontvangen?  Kun je een paar datums in de toekomst noemen? Vanaf 24 juli?  En dan of je ochtend of middag voorkeur hebt?

Dan zet ik de monteur er gewoon in en als het toch niet kan, verplaatsen we gewoon. 

(en vrijdagavond werk ik ook . Dus als we toch even moeten bellen, kan het dan ook)


Lekker! 
ik kan 27 of 28 of 31 juli. 
ochtend/middag maakt mij niet uit. 
gr Nora


Ik heb een ticket aangemaakt. Ik kreeg geen opties om een monteur in te boeken. Even afwachten of de backoffice het wel kan. Ik hou het in de gaten. 


Vat vol verrassingen he, KPN ;)

 


Oh ja, Erwin: ik ontving al een brief dat ik snel moet zijn met mijn modem etc terug te sturen1!

Ja ik wil wel, mag anders niet meer gratis.

Kan ik toch echt niets aandoen.


Oh ja, Erwin: ik ontving al een brief dat ik snel moet zijn met mijn modem etc terug te sturen1!

Ja ik wil wel, mag anders niet meer gratis.

Kan ik toch echt niets aandoen.

Nog niks terugsturen hoor.  En ook geen betaalde monteurs. 

Ik denk dat we momenteel krap zitten met monteurs in jouw regio. Even afwachten wat de backoffice voor ons kan doen. 


Ik heb een date! 27 juli as tussen 8 en 10 uur.  Kostenplaatje: Ligt oorzaak niet bij KPN maar bij mijn apparaten of bekabeling…. dan €70 voor eerste 45 min etc.

Raar is dat ik pas een factuur kreeg van kpn voor mijn thuisgebeuren van €100 en nog wat terwijl ik rond de €70 zou uitkomen. Snap ik ook niet.


Ik heb een date! 27 juli as tussen 8 en 10 uur.  Kostenplaatje: Ligt oorzaak niet bij KPN maar bij mijn apparaten of bekabeling…. dan €70 voor eerste 45 min etc.

Raar is dat ik pas een factuur kreeg van kpn voor mijn thuisgebeuren van €100 en nog wat terwijl ik rond de €70 zou uitkomen. Snap ik ook niet.

Deze monteur gaat jou niks kosten, @lobstertje . Daar zorg ik anders wel voor. Desnoods door een creditering. 

Het belangrijkste is dat je succesvol overgezet wordt op glasvezel.  Laat je weten hoe het afloopt?


Zeker! Wij houden contact.

Gr Nora


Hi Erwin,

mijn buurman, stukje verop en lid vd vereniging van eigenaren:

Hoi Nora,

 

Ja het is hier gelukt!

Kabel vanuit de meterkast naar de woning naast de coax kabel, een grote woning is vandaag ook aangesloten met hulp.

Ik heb alles zelf moeten doen…

 

Deze week spullen besteld en ga een how-to schrijven voor de bewoners, ik zal ook hulp aanbieden met  installatie want de KPN monteurs lukt het niet.


Mijn buurman:

 

Hoi Nora,

 

Ik ben morgen te bereiken.

De KPN monteur is met 10 min weg, dat is nu al meerdere keren gebeurd.

Tenzij ze geleerd hebben, maar tot vrijdag van de week was dat nog niet het geval.

 

MvG,

 


Goedemorgen!

ik heb slecht geslapen na bovenstaande berichten van mijn buurman. 
Hoop dat het hier beter gaat. 
gr Nora

 


Hi vriend! 
Net nog een mail van de buurman:

Antwoord op mijn vraag war er mis ging.

 

 


Monteur is na een half uur vertrokken.

Kan geen stopcontact aansluiten, want geen hoofdaansluiting in meterkast.

Keek ook moeilijk hoe de kabel getrokken moest worden. Enfin, zie hierboven.

Buurman heeft trekveer besteld, kabel gaat er in het weekend door. 
ik laat stopcontact aanleggen en ga zelf aansluiten. 
🤓


Monteur is na een half uur vertrokken.

Kan geen stopcontact aansluiten, want geen hoofdaansluiting in meterkast.

Keek ook moeilijk hoe de kabel getrokken moest worden. Enfin, zie hierboven.

Buurman heeft trekveer besteld, kabel gaat er in het weekend door. 
ik laat stopcontact aanleggen en ga zelf aansluiten. 
🤓

Wauw.  Dit had ik ook niet voorzien. Gelukkig weet je buurman van aanpakken. Mocht het toch niet lukken, laat het weten.


Jaaa Erwin, zo hoor je nog ‘ns wat he.

Ik hou je op de hoogte!!

Gr Nora


Een netwerkkabel “naast” een relatief dikke coaxkabel door dezelfde leiding trekken zou nooit mijn keus zijn.  Dat gaat behoorlijk wringen en moeilijk door de leiding te trekken.
Ook niet als “vervanging” (is een evt. connectie met een Ziggo account niet meer mogelijk).
Lijkt me bovendien ook helemaal niet nodig

Als ik de foto goed bekijk bij  < de eerdere reactie >

Zie ik links op de muur een “varkenssnuitje” koper telefoon aansluiting.  De aanvoer van die bedrading komt met grote zekerheid waarschijnlijk ook uit dezelfde meterkast “in de hal”.

Bij zowel Ziggo alsook - achter glasvezel, met een modem/router van KPN (of elke andere provider)
in de woning geplaatst, sluit je telefoon aan op die modem/router.
En is die “varkenssnuitje” koper telefoon aansluiting in de muur volledig overbodig.
Nu- en in de toekomst. (Koper telefoon aansluitingen worden als infrastructuur opgeheven).

Dus vervang beter de koperdraad telefoon bekabeling door die leiding, van het stuk tussen meterkast en de woning volledig, voor een beslist goede kwaliteit afgeschermde ethernetkabel.
(Geen “CCA” kerndraden, maar voldoende getwiste vol “koper” kerndraden).


Een netwerkkabel “naast” een relatief dikke coaxkabel door dezelfde leiding trekken zou nooit mijn keus zijn.  Dat gaat behoorlijk wringen en moeilijk door de leiding te trekken.
Ook niet als “vervanging” (is een evt. connectie met een Ziggo account niet meer mogelijk).
Lijkt me bovendien ook helemaal niet nodig

Als ik de foto goed bekijk bij  < de eerdere reactie >

Zie ik links op de muur een “varkenssnuitje” koper telefoon aansluiting.  De aanvoer van die bedrading komt met grote zekerheid waarschijnlijk ook uit dezelfde meterkast “in de hal”.

Bij zowel Ziggo alsook - achter glasvezel, met een modem/router van KPN (of elke andere provider)
in de woning geplaatst, sluit je telefoon aan op die modem/router.
En is die “varkenssnuitje” koper telefoon aansluiting in de muur volledig overbodig.
Nu- en in de toekomst. (Koper telefoon aansluitingen worden als infrastructuur opgeheven).

Dus vervang beter de koperdraad telefoon bekabeling door die leiding, van het stuk tussen meterkast en de woning volledig, voor een beslist goede kwaliteit afgeschermde ethernetkabel.
(Geen “CCA” kerndraden, maar voldoende getwiste vol “koper” kerndraden).

Goeie tip.  @lobstertje :  zeker iets om even met je buurman te bespreken.  

(vraag me trouwens ook af of onze monteur het hier met jou over gehad heeft)


Hai Erwin,

Er is nu de beste ethernetkabel getrokken van mijn meterkast naar mijn woonkamer. We wachten nog op een af/aansluit inbouwkastje.

Ik denk niet dat de kpn medewerker het voor elkaar had gekregen met zijn te korte plastic trekveer. Het was lastig om er doorheen te komen.

Er ligt ook n nwe coax.

ik krijg nu weer mail van kpn dat alles werkt en dat ik ns met aansluiten van glasvezel moet beginnen.

MAAR: Ik heb nog steeds geen stopcontact. Dat wilde de monteur niet doen, mijn woningbouwvereniging ook niet.

mijn nwe abonnement kan dus nog niet ingaan. Hoop deze week een elektricien te ontvangen die een stopcontact plaatst…. Wordt vervolgd


 

@lobstertje:

Heb je een update voor mij, Nora?