Skip to main content

Eerst werd mijn thermostaat verbroken en nu ook de home wizard, ATag vermoed dat de netwerk frequentie is aangepast…het apparaat werkt op een 2,4 g frequentie, en lees ook de home wizard. de V10  heeft twee superwifi aangesloten, echter die zijn al een aantal weken geleden  aangesloten en hebben toen niet tot problemen geleid…. Het lijkt mij dat door KpN iets is veranderd!?  Ik heb diverse pogingen gedaan om in te loggen op de v10 via advies op kpn forum en internet echter heeft geen succes…. !

Hallo @Piet.deGreef 

 

Er een tijdje geleden een update geweest voor de SuperWiFi punten, het kan dus zijn dat die van jou pas onlangs zijn bijgewerkt.

Je zou kunnen proberen of het aanmaken van een Extra WiFi voor 2.4GHz het probleem verhelpt, daar verbind je dan de thermostaat en home wizard mee.

Je hebt echt een V10 en geen V10A?
Het instellen moet je namelijk op verschillenden manieren doen omdat de V10A wel meedoet in het WiFi netwerk maar de V10 niet, op de V10 moet de WiFi juist uitstaan.
Op de V10A stel je Extra WiFi wel in via het modem maar op de V10 doe je dat op de SuperWiFi.

Je kan hier vinden hoe je zo'n Extra WiFi aanmaakt:

 

Als je voor de 1ste keer inlogt op een V10 moet je het wachtwoord leeg laten, je moet daarna gelijk een wachtwoord instellen.

Als er al een keer een wachtwoord is ingesteld maar je die niet meer weet dan is de V10 resetten de enige optie.

Je kan hier vinden hoe je hem reset:

 


Beste, ik heb een V10,  het lukt mij niet om in de expediabox te komen met het wpa wachtwoord dat op de sticker staat, ook inloggen op het wifipunt lukt niet (melding netwerk reageerd niet).  Ander advies op forum zegt dat er met een bedrade pc of labtop ingelogd moet worden.  Echter ik heb geen ethernetpoorten op mijn labtop… 


Dit begrijp ik ook niet; 

Als je voor de 1ste keer inlogt op een V10 moet je het wachtwoord leeg laten, je moet daarna gelijk een wachtwoord instellen.

alleen ‘wachtwoord vergeten’ is te benaderen


Beste, ik heb een V10,  het lukt mij niet om in de expediabox te komen met het wpa wachtwoord dat op de sticker staat...

Nee, dat is bij nieuwere modellen zo. Niet bij de v10 zonder a. Bij de v10 zonder a is er geen wachtwoord op de sticker om in te loggen.


alleen ‘wachtwoord vergeten’ is te benaderen

Wat bedoelt u hier mee? Zo'n 'wachtwoord vergeten' functie bestaat helemaal niet. Als u het wachtwoord vergeten bent moet de box gereset worden.


@Nick83 

Ik kwam dat wel tegen in een afbeelding van een V10 inlogscherm op het zakelijk forum in een post van 3 jaar geleden, toevallig gisteren zelf nog ingelogd op een V10 maar aangezien dat zonder probleem ging is me niet opgevallen of dat bij de particuliere uitvoering van de V10 ook zo is.

 

@Piet.deGreef 

Dan zal je de V10 moeten resetten als er een voor jou onbekend wachtwoord is ingesteld, daarna kan je de 1ste keer wel zonder wachtwoord inloggen.


Hallo beste raadgevers, eerst de V10 reset gedaan met het knopje aan de voorkant, dit hielp niet om toegang te krijgen in het menu van de router…. Oh wonder mijn ATAG thermostaat had wel weer verbinding met het internet…. Daarna aangedurfd om een harde reset te doen  (fabrieks reset), toen kon ik wel inloggen en een nieuw pasword moeten maken.

In de router is een ander menu van toepassing dan in de raadgevende voorbeelden, wifi frequenties 2,4 en 5 gb zijn nm voorgeprogrammeerd ! Beide stonden aangevinkt, maar heb toch de button aangepast in gedrukt! Weet echter niet waarom, doe maar gewoon🤨… apart is ook dat het wifi lampje op de V10 ook brand, dit was uitgegaan na het installeren van de superwifi een twee maanden geleden!

 alle schakelaars van home wizard weer moeten verbinden met het internet en instellen. Al met al vind ik het een totale misser van KPN waar ik niet vrolijk van ben geworden . En dan ook nog eens slechte informatievoorziening, onduidelijk wat er gebeurt is, Je zal toch wat minder bijdehand zijn, ben je toch mooi gefopt🥹. Bij elkaar vier dagen later……


Hallo @Piet.deGreef bij gebruik van KPN-versterkers moet de wifi op de V10 weer automatisch uitgaan of handmatig uitgezet worden en dien je alle wifi-instellingen te regelen via de versterker.

 


Zoals Jan zegt: WiFi op de Experiabox zal waarschijnlijk weer uit gaan. Dat hoort zo als u SuperWiFi's gebruikt. Dus dit avontuur zal nog niet klaar zijn vermoedelijk. 


Dus! Dien ik de 2,4 en 5 ghz band in de superwifi te controleren?


Ja, dat stond allemaal al in mijn eerste bericht.

Het beste is om een Extra WiFi aan te maken in de SuperWiFi's.


Beste GeSp,  ik kom niet in de super wifi middels het opgegeven Ip adres, melding dat de server niet meer reageerd. In het menu van de expedia zijn de superwifi punten niet te vinden, 🥹


Even in de modem kijken welk op adres de versterker momenteel heeft en met dat op adres inloggen.


In de Experiabox...

... zouden de SuperWiFi's in de 2de kolom moeten staan.


Ja gevonden, Admin pasword 4x ingegeven ecjter elke keer , onjuist pasword “🤨


Gebruik je wel het paswoord van het master WiFi punt (staat op de sticker achter- of onderop), de master heeft een blauw lampje op het moment dat je probeert in te loggen.


zeker, groen gaat over in blauwe knipperend lampje op het moment dat ik inlog op het IP adres….


Dat wachtwoord is dan zeker ook aangepast, als je het wachtwoord niet weet zal je ook de SuperWiFi's moeten resetten en opnieuw moeten installeren:

 


zeker, groen gaat over in blauwe knipperend lampje op het moment dat ik inlog op het IP adres….

Heeft u de thuis app op de smartfoon wel eens gebruikt?


Hoi @Piet.deGreef .   We maken het je niet makkelijk ;-)

Is het uiteindelijk gelukt om in die superwifi in te loggen?


@GeSp 

wat bedoel je hiermee? ;> wachtwoord is dan zeker ook aangepast, als je het wachtwoord niet weet zal je ook de SuperWiFi's moeten resetten en opnieuw moeten installeren:
 

het pasw van de superwifi is niet aan gepast! Of kan ik er niet in omdat die van de V10is aangepast?


@Nick83 ja die jeb ik geïnstalleerd, kreeg je nietszeggende informatie van🥹


Hoi @Piet.deGreef .   We maken het je niet makkelijk ;-)

Is het uiteindelijk gelukt om in die superwifi in te loggen?

nop


bij welke stap gaat het hier mis?


@Nick83 ja die jeb ik geïnstalleerd, kreeg je nietszeggende informatie van🥹

Dan staat daar dus het wachtwoord in wat u moet gebruiken. Bij de instellingen.

Onder Beheerderswachtwoord. Dat moet u gebruiken.

Dat de thuis app redelijk nutteloos is ben ik wel met u eens.