Skip to main content

Ik ben er zeker van dat mijn internet wordt gemonitord, dit gebeurt door mijn buren.

alles werkt normaal. Internet etc.

ze maken een geluid via een speaker met een voor mij nog onbekende techniek.

ik ben van plan om KPN op te zeggen op deze manier.

Je internet van kpn is 100% veilig. Praat een keer met een goeie vriend of familielid over wat jij hoort. Vraag of zij het ook horen. Misschien zijn er wel meer dingen die ineens anders zijn dan normaal. Zij kunnen je verder helpen. 


Ik ben er zeker van dat mijn internet wordt gemonitord, dit gebeurt door mijn buren.

alles werkt normaal. Internet etc.

ze maken een geluid via een speaker met een voor mij nog onbekende techniek.

ik ben van plan om KPN op te zeggen op deze manier.

@Me1234  Over wat voor speaker (merk en type) hebben we het? Het kan ook gewoon een verbinding via Bluetooth zijn. Dat heeft niets met KPN te maken. 


Gebruikt u een draadloze verbindingset? Als uw buren deze ook gebruiken, dan kunnen die met elkaar verbinden. In theorie. 


Beste ME1243, ligt niet aan KPN. Ik heb hetzelfde probleem met mijn Bluetooth soundbar, iemand in mijn buurt maakt connectie met mijn soundbar vooral in de ochtend, denk dat ik wel het toestel gevonden heb dit vreemde toestel zag ik in de lijst bij beschikbare toestellen bij de Bluetooth instellingen, ben er alleen nog niet achter bij wie het vandaan komt, wellicht hebben zij per abuis een keer mijn soundbar gekoppeld… ben nog bezig om te achterhalen… heel vervelend!

Bluetooth loopt buiten je WiFi en netwerk, we zijn niet de enige, kijk maar eens op Google..

Sterkte! Greets RobertoHmst! 


Ik weet eigenlijk vrij weinig van Bluetooth. Maar zit daar geen beveiliging op ofzo?


Je internet van kpn is 100% veilig. Praat een keer met een goeie vriend of familielid over wat jij hoort. Vraag of zij het ook horen. Misschien zijn er wel meer dingen die ineens anders zijn dan normaal. Zij kunnen je verder helpen. 

Veilig inderdaad ze zijn niet te crimineel bezig, in de zin het is levens bedreigend en ze zijn niet indruk wekkend qua uitstraling, is alleen irritant om een stel kinderen de hele dag aan je deurbel te drukken en dan weg rennen.

ze maken dit zelf mogelijk dus is de vraag of zij weten wat ze aan het doen zijn overbodig. Dat willen ze juist niet zeggen.


Ik ben er zeker van dat mijn internet wordt gemonitord, dit gebeurt door mijn buren.

alles werkt normaal. Internet etc.

ze maken een geluid via een speaker met een voor mij nog onbekende techniek.

ik ben van plan om KPN op te zeggen op deze manier.

@Me1234  Over wat voor speaker (merk en type) hebben we het? Het kan ook gewoon een verbinding via Bluetooth zijn. Dat heeft niets met KPN te maken. 

Willen ze niet verduidelijken is idd mogelijk dat ze het via BT doen.

ze kunnen best een IT achtergrond hebben blijkbaar weten ze goed hoe de wet te gebruiken zal dus moeten kijken of ze legaal opereren.


Als ze bij jou in het netwerk inbreken is dit gewoon strafbaar, niks legaals aan tenzij jij zelf de gegevens en toestemming hebt gegeven om jou verbinding te gebruiken.

Maar het blijft warrig om er een vinger op te leggen wat er nu precies gebeurt, dit zal je eerst moeten uitvinden.

Over welke speaker hebben we het? Staat die bij jou in huis? Is die van jou zelf?

Word die speaker aangestuurd via het netwerk, of via alleen een bluetooth verbinding?

Om te achterhalen of ze het via je netwerk doen is het zaak de gegevens van de WiFi in het modem te veranderen, dan kunnen zij niet meer op jou WiFi komen, in het geval van een BT verbinding is het kijken of er een wachtwoord nodig is om te koppelen, deze bestaat normaal uit 4 cijfers en is vaak 0000, dan deze aanpassen naar een lastiger code, en doe geen 1234 of 4321 wat veel voorkomt maar echt een random nummer.


Als ze bij jou in het netwerk inbreken is dit gewoon strafbaar, niks legaals aan tenzij jij zelf de gegevens en toestemming hebt gegeven om jou verbinding te gebruiken.

Maar het blijft warrig om er een vinger op te leggen wat er nu precies gebeurt, dit zal je eerst moeten uitvinden.

Over welke speaker hebben we het? Staat die bij jou in huis? Is die van jou zelf?

Word die speaker aangestuurd via het netwerk, of via alleen een bluetooth verbinding?

Om te achterhalen of ze het via je netwerk doen is het zaak de gegevens van de WiFi in het modem te veranderen, dan kunnen zij niet meer op jou WiFi komen, in het geval van een BT verbinding is het kijken of er een wachtwoord nodig is om te koppelen, deze bestaat normaal uit 4 cijfers en is vaak 0000, dan deze aanpassen naar een lastiger code, en doe geen 1234 of 4321 wat veel voorkomt maar echt een random nummer.

Kan niet zeggen wat voor apparatuur de buren gebruiken, dat verduidelijken ze niet anders had ik dat al wel geweten.

hoe verander je de WiFi en Bluetooth.

heb al aangifte moeten doen maar ze werken samen met de politie dus dat schiet niet op.


Hi @Me1234, welkom hier. 

Wat een verhaal. Zou je hier alsnog willen vermelden om welke box het gaat? Merk en modelnummer? Dan kunnen we kijken hoe je de box helemaal kunt resetten.

Daarnaast, wat voor geluid hoor je precies? 

heb al aangifte moeten doen maar ze werken samen met de politie dus dat schiet niet op.

Dit is helemaal gek. 


@Me1234 ik vind het een vaag verhaal en antwoorden. Waarom vermeld je niet om welk merk en type speaker het gaat? Draai niet om de brij heen alsjeblieft. Op deze manier kunnen we je niet helpen.


Ik kan je niet zeggen wat voor spullen andere mensen gebruiken als ze niet willen zeggen wat ze gebruiken wat is daar vaag aan. KPN is blijkbaar niet te vertrouwen want ze zeggen zelf geen oplossing te hebben dat is al een rode vlag voor mij beter wisselen van provider die wel beter omgaat met producten blijkbaar


Ik kan je niet zeggen wat voor spullen andere mensen gebruiken als ze niet willen zeggen wat ze gebruiken wat is daar vaag aan. KPN is blijkbaar niet te vertrouwen want ze zeggen zelf geen oplossing te hebben dat is al een rode vlag voor mij beter wisselen van provider die wel beter omgaat met producten blijkbaar

In je start bericht zeg je: ze maken een geluid via een speaker met een voor mij nog onbekende techniek.​​​​​​

 

Over wiens speaker hebben we het nou? Die van hun? Of die van jou? En als er een vreemd geluid uit hun speaker komt, waarop baseer je dan dat jouw internet gemonitord wordt? 


Ik ben ook in de war inderdaad, ik ging ervan uit dat het om jouw box ging. 

In je start bericht zeg je: ze maken een geluid via een speaker met een voor mij nog onbekende techniek.​​​​​​

Over wiens speaker hebben we het nou? Die van hun? Of die van jou? En als er een vreemd geluid uit hun speaker komt, waarop baseer je dan dat jouw internet gemonitord wordt? 

:point_up_tone1:


Blijft vaag idd, niet helemaal te volgen.

 


Ik kan je niet zeggen wat voor spullen andere mensen gebruiken als ze niet willen zeggen wat ze gebruiken wat is daar vaag aan. KPN is blijkbaar niet te vertrouwen want ze zeggen zelf geen oplossing te hebben dat is al een rode vlag voor mij beter wisselen van provider die wel beter omgaat met producten blijkbaar

Mogelijk gebruiken ze net zo’n speaker als wij hier thuis hebben. Daarmee kun je via jouw IPhone allerlei muziek en andere geluiden streamen. Draadloze bediening dus. 
 

Daar is niets illegaals of geheimzinnigs aan. Is wel een hele mooie uitvinding, want het klinkt prachtig.

 

https://www.coolblue.nl/product/893636/apple-homepod-mini-wit.html?cmt=c_a%2Ccid_16566002853%2Caid_135260099460%2Ctid_pla-301390487749%2Cgn_g%2Cd_m&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&gclid=Cj0KCQjwuMuRBhCJARIsAHXdnqM15_cZrdVG89CuaLC4TZqcUUiYD3u8skAsDuIPLpi8h1VFIqURuZwaArVmEALw_wcB