Skip to main content
Antwoord

Mijn Foscam NVR , Netwerk Video Recorder type FN3108 wil ik buitens huis benaderen, via 5G.

• September 3, 2025
  • 19 reacties
  • 119 keer bekeken

Ik ben al een hele tijd bezig om bovenstaande te realiseren. Mijn eerste vraag is: kan het wel met dit type NVR. Heeft iemand ervaring hiermee. Ik moet dus Port Forwarding doen, maar ik kom hier niet uit. Ik heb een KPN Box 12. Moet UPNP nu wel of niet aan staan. Internet IP adres laat ik leeg. Het poort nummer is 1818 volgens de NVR. Foscam kom ik ook niet tegen in de lijst bij: Apparaat. Wat kan dit wezen. Het apparaat staat wel aan want via Wifi heb ik contact. Wanneer ik de gegevens opsla, geeft hij aan Device 8. Ik kom er niet uit. Kan iemand mij op weg helpen. Alvast heel hartelijk dank.

Beste antwoord door HeidiV

Hi ​@BenKoops 

In de app heb je nu het interne IP adres staan van de NVR schrijf je, als je via 5G verbind zal je jouw publieke IP adres in de app moeten invullen.
Via het het interne 192.168.2.202 IP adres gaat het namelijk niet werken buiten je eigen netwerk.

19 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 3, 2025

Upnp lekker uitzetten niet nodig en onveilig.

volgens de handleiding werkt deze via tcp 88 HTTP en tcp 443 HTTPS.

als je via de browser het ip adres 192.168.2.xxx:88 krijg je dan een login scherm van de nvr

bij aanmaken forwarding internet adres leeg laten idd 

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Dag Maikel: nee. Wanneer ik 84.80.159.xxx:1818 doe kom ik wel bij de NVR client maar dan herkent de Client de Browser niet. Op mijn telefoon heb ik de My NVR Viewer App en deze wil ik dus gebruiken buitenshuis. Op WIFI werkt deze prima. Dit even ter aanvulling.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 3, 2025

Hoe is de nvr ingesteld op ip. Via dhcp of vast. Bij een dhcp adres ook een reservering maken zodat het ip ook het ip bij dit apparaat blijft.

kan je een screenshot malen van de ip instellingen en je forwarding 

de app ken ik zelf niet omdat deze niet van foscam zelf is 

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Hierbij de screenshots. Welke App zou jij dan gebruiken?

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 3, 2025

Hierbij de screenshots. Welke App zou jij dan gebruiken?

Heb je de forwarding niet aangezet 🫣 kijk maar bij status daar is hij nog uitgeschakeld

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Ja dat heb ik even uitgezet omdat het niet werkte.

HeidiV
Topper
  • Antwoord
  • September 3, 2025

Hi ​@BenKoops 

In de app heb je nu het interne IP adres staan van de NVR schrijf je, als je via 5G verbind zal je jouw publieke IP adres in de app moeten invullen.
Via het het interne 192.168.2.202 IP adres gaat het namelijk niet werken buiten je eigen netwerk.

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Ok. Dan wordt het 84.80.159.xxx. En het poort nummer 1818. Ik ga dat eens proberen. Wordt vervolgd.

HeidiV
Topper
  • September 3, 2025

Vergeet dan niet je portforwarding weer aan te zetten.

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Ik kan in de app geen IP adres instellen, alleen Lokaal netwerk en Mobile data. Beide staan aan.

Wanneer ik Lokaal netwerk uitzet, dan connect het niet meer via WiFi, Ik heb in de NVR poort 1818 gewijzigd in 88.

Nog geen opossing,

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Het moet toch poort 1818 zijn. Met poort 88 krijg ik geen beeld meer via WiFi.

HeidiV
Topper
  • September 3, 2025

Je zal de camera eerst moeten verwijderen uit de app en dan opnieuw toevoegen volgens de methode op deze pagina: https://www.foscam.com/Faqs/view/id/35.html

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

My NVR Viewer is een oude App. 8 jaar geleden voor het laatst geupdate. als iemand een andere weet dan hoor ik dat graag.

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Heidi. Het is geen camera maar een NVR, een Netwerk Video Recorder. zou het hier ook voor moeten gelden?

HeidiV
Topper
  • September 3, 2025

Ik zou het niet weten, gewoon proberen, de poortnummers zijn hetzelfde.

Ik vind de informatie op de Foscam website niet echt duidelijk.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 3, 2025

Het moet toch poort 1818 zijn. Met poort 88 krijg ik geen beeld meer via WiFi.

Poort 1818 klopt zie jou afbeelding bij http

probeer de foscam app is krijg je het dan wel werkend.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 3, 2025

Kan je een screenshot maken van je app

als ik zoek op My nvr viewer zie ik bij devices een plusje daar je een systeem kan toevoegen 

• Auteur
  • Topper
  • September 4, 2025

Ja, je kunt hier camera’s toevoegen. Ik heb al geprobeerd om hier iets toe te voegen  met betrekking tot het probleem. Helaas, gaat niet.