Skip to main content

Sinds vanmorgen kan ik geen muziek meer ontvangen via mijn internetradio.

Ik krijg constant de melding: “finding gateway”.

Ik kan wel muziek ontvangen via de FM, dus ik ga ervan uit dan mijn radio niet kapot is.

Ik heb een Experiabox v10. Deze heb ik al meerdere keren gereset en geupgraded naar de fabrieksinstellingen.

Ook heb ik dit al meerdere keren gedaan met de internetradio.

Gisteren deed de internetradio het nog perfect.

Voor alle duidelijkheid: de internetradio is bedraad aangesloten op de Experiabox.

Uw antwoord zie ik graag tegemoet.

Alvast hartelijk bedankt.

Vriendelijke groeten,

Jos

Wat voor merk internetradio heb jij? 

Heb je ook in de handleiding van jou internetradio gekeken? 

is jou internetradio via wifi of met lankabel verbonden? 

Koppel eerst jou internetradio met lankabel aan jou experiabox en kijken op het display van jou internetradio wat er gebeurd op de display. Volg nauwkeurig de instructies van wizards op de display van jou internetradio. Als je dat gedaan heb dan moet jou internetradio geluid geven van 1 van het internetradiostations. Geeft jou internetradio geen geluid. Test hem eerst bij jou buren en daarna bij een electronicazaak waar jou internetradio heb gekocht.  Veel succes nog 

Groetjes Frans 


Beste Frans,

Dank voor uw snelle reactie!

Het merk internetradio is een Sangean RCR-7 WF internet klokradio, zie afbeelding:

https://www.bol.com/nl/p/sangean-rcr-7-wf-internet-klokradio/9000000010479854/

Ik heb alle bovenvermelde stappen al uitgevoerd!

De internetradio is met een lankabel verbonden.

Als ik de internetradio aanzet dan zie ik op een gegeven moment de vermelding: “Finding gateway”.

Tussen deze 2 woorden draait er constant een klein streepje in het rond.

Groeten, Jos


Beste Frans,

Dank voor uw snelle reactie!

Het merk internetradio is een Sangean RCR-7 WF internet klokradio, zie afbeelding:

https://www.bol.com/nl/p/sangean-rcr-7-wf-internet-klokradio/9000000010479854/

Ik heb alle bovenvermelde stappen al uitgevoerd!

De internetradio is met een lankabel verbonden.

Als ik de internetradio aanzet dan zie ik op een gegeven moment de vermelding: “Finding gateway”.

Tussen deze 2 woorden draait er constant een klein streepje in het rond.

Groeten, Jos

In eerste instantie dacht ik dat ‘gateway’ slaat op 192.168.2.254 (normaliter de gateway voor een thuisapparaat), maar kan ook nog wel eens op iets anders slaan. B.v. een mediaserver ergens op internet van de 1 of ander dienst.

Of, omdat bol.com dit apparaat niet meer verkoopt (een al wat ouder apparaat is nu), er onvoldoende compatibiliteit met IPv6 is. De Sangean krijgt dan op een internetnaamaanvraag (DNS request) een IPv6 adres via de ExperiaBox en daar kan ie dan niks mee. IPv6 uitzetten op ExperiaBox zou dan probleem kunnen oplossen/omzeilen.

Je kan ook eens even via WiFi met een hotspot van je smartphone verbinden, meestal is zo’n hotspot puur en alleen IPv4, dan heb je geen ‘moderniteits probleem’.