Skip to main content

Mijn KPN en Thuis app verwijzen naar elkaar sinds mijn Box12 een update heeft gehad

• April 7, 2025
  • 20 reacties
  • 99 keer bekeken

Sinds de update van mijn Box 12 (V12.C.24.05.08) blijven de Mijn KPN app en Thuis app naar elkaar doorverwijzen. Ik heb een SuperWifi 2 (zwart, SW2.C.24.07.04) verbonden via ethernet.

Uiteraard kan ik via de ingebouwde webinterface het modem configureren, maar het zou fijn zijn als een van twee apps zou werken (zoals voor de update).

April 16, 2025

In de MijnKPN app wordt bij het gebruiken van de “Wifinetwerk beheren” knop nog steeds doorgeschakeld naar de KPN Thuis app.

Heeft dit iets te maken met het feit dat ik de dns server in de EB instellingen heb aangepast ?

Nee, dit heeft niets te maken met aanpassingen aan jouw kant. Het probleem zit in/rond ons beheersysteem. Die houdt bij of jij op de nieuwe Software zit of nog op de oude. En van daaruit wordt je dan doorverwezen naar de juiste app. Maar bij jullie, en sommige andere klanten, gaat hierin wat mis.

Er wordt op dit moment door het relevante team aan gewerkt om dit te herstellen. En dan ook gelijk voor iedereen. Ik weet nog niet wanneer dit dan hersteld is, we komen er op terug zodra we meer weten.

In de tussentijd kun je je wifinetwerk beheren door in te loggen op de webinterface van je modem:

20 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 9, 2025

Hey ​@Eric_T, welkom hier! Het hoort ook zo te zijn dat je dit nu in de MijnKPN app doet. Maar we zien dat het soms kan vastlopen aan onze kant, waardoor het systeem niet goed weet in welke app je thuishoort. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan kunnen we dit laten fixen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 9, 2025

Hi ​@Erik van KPN, ik heb mijn profiel aangevuld.

Old Geezer
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • April 13, 2025

Voor ​@Erik van KPN 

Ik heb hetzelfde euvel als ​@Eric_T, dat heb ik eerder gemeld maar er is geen follow up op gekomen.

Kan je voor mij ook de keuze voor de MijnKPN app aanpassen ?

In het forumprofiel staan de gegevens van het abo.

Bij voorbaat dank.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 14, 2025

Dank je, ​@Eric_T! En, ​@Old Geezer, ik had jouw melding gezien, maar in de drukte van de Product Update is dat weer weggevallen. Ik heb nu voor jullie beide dit uitgezet. Ik kom er terug zodra ik terugkoppeling heb. 

Old Geezer
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • April 15, 2025

Voor ​@Erik van KPN ,

In de MijnKPN app wordt bij het gebruiken van de “Wifinetwerk beheren” knop nog steeds doorgeschakeld naar de KPN Thuis app.

Heeft dit iets te maken met het feit dat ik de dns server in de EB instellingen heb aangepast ?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 16, 2025

Nee, dit heeft niets te maken met aanpassingen aan jouw kant. Het probleem zit in/rond ons beheersysteem. Die houdt bij of jij op de nieuwe Software zit of nog op de oude. En van daaruit wordt je dan doorverwezen naar de juiste app. Maar bij jullie, en sommige andere klanten, gaat hierin wat mis.

Er wordt op dit moment door het relevante team aan gewerkt om dit te herstellen. En dan ook gelijk voor iedereen. Ik weet nog niet wanneer dit dan hersteld is, we komen er op terug zodra we meer weten.

In de tussentijd kun je je wifinetwerk beheren door in te loggen op de webinterface van je modem:

Old Geezer
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • April 27, 2025

Nadat de netspanning van de EB kort was verbroken en het modem daardoor een herstart kreeg werkt nu de “Wifinetwerk beheren” knop  zoals bedoeld en kan het modem worden beheerd met de MijnKPN app.

Probleempje is daarmee opgelost 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 12, 2025

Dank je, ​@Eric_T! En, ​@Old Geezer, ik had jouw melding gezien, maar in de drukte van de Product Update is dat weer weggevallen. Ik heb nu voor jullie beide dit uitgezet. Ik kom er terug zodra ik terugkoppeling heb. 

Ik wacht nog steeds op een update van de apps...

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Het zou voor jou ook inmiddels verholpen moeten zijn, ​@Eric_T. Maar ik begrijp hieruit dat jij nog steeds heen en weer geketst wordt. Krijg je nog dezelfde meldingen in de app(s) of zie je wat anders daar nu?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 23, 2025

Het zou voor jou ook inmiddels verholpen moeten zijn, ​@Eric_T. Maar ik begrijp hieruit dat jij nog steeds heen en weer geketst wordt. Krijg je nog dezelfde meldingen in de app(s) of zie je wat anders daar nu?

De MijnKPN app opent automatisch de link naar de KPN Thuis app (in Google Play). De KPN Thuis app zegt: gebruik nu de MijnKPN app.

Ik heb de MijnKPN app gereset en het modem en het wifi punt uit en aan gezet, zonder resultaat.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ga ik voor jou nog een keer navraag doen, ​@Eric_T

• Deelnemer
  • July 19, 2025

Kan het bij mij ook gereset worden? Ik heb ook de box12 en 2 zwarte superwifi punten. Een paar weken geleden deed deze het nog. Alvast bedankt

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 23, 2025

Hoi ​@QltyGirl, het is me niet helemaal duidelijk uit je bericht, maar heeft jouw modem ook daadwerkelijk een update gehad naar de KPN Software? Je kunt dit controleren door de webinterface te openen via 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. Als jij op die inlogpagina die je dan krijgt een afbeelding ziet van je modem, dan ben je gemigreerd naar de KPN Software. En dan zou je de MijnKPN app moeten kunnen gebruiken voor beheer.

Zie je echter iets anders op dat inlogscherm, dan heb je nog de oude firmware. En dan klopt het dat de MijnKPN app je doorverwijst naar de Thuis app.

• Deelnemer
  • July 23, 2025

Ik heb geen afbeelding van het modem.

Echter 3 weken terug deed het het allemaal gewoon prima, maar opeens wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd tussen de 2 apps

• Deelnemer
  • July 23, 2025

• Deelnemer
  • July 23, 2025

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 28, 2025

Ik ga dit navragen, ​@QltyGirl. Want de Thuis app moet nog gewoon werken voor klanten die nog niet over zijn naar de KPN Software. Zou jij ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik checken of er bij jou specifiek wat niet lekker zit aan onze kant.

• Deelnemer
  • July 28, 2025

Formulier bijgewerkt 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 30, 2025

We hebben hiernaar gekeken, ​@QltyGirl en we zien twee dingen. Die ook beide met elkaar te maken hebben.

Het eerste is dat jij gemigreerd bent naar de KPN Software. Dat is de reden dat de Thuis app je verwijst naar de MijnKPN.

Maar, we zien ook dat ons beheersysteem jouw modem en netwerk niet goed kan bereiken. En dat heeft er dan waarschijnlijk voor gezorgd dat jouw migratie niet volledig is uitgevoerd. Waardoor je nu waarschijnlijk apparaten hebt die niet met elkaar overeen komen qua software. Wat er dan ook weer voor zorgt dat de MijnKPN app in de war raakt en denkt dat jij nog in de Thuis app moet zijn.

Wat hier nu moet gebeuren is dat je apparaten alsnog/opnieuw over moeten. Maar zolang ons systeem ze niet kan bereiken gaat dat niet lukken. Betekent dat je resets zult moeten uitvoeren. En dat geldt dan zowel voor je Box 12, maar ook voor wifipunten die je hebt. De beste manier is dan:

• maak je wifipunten stroomloos
  • reset de Box 12
  • neem je eerste wifipunt en sluit deze bekabeld aan op de Box 12 en plug hem weer in het stroom
  • reset dit wifipunt en laat hem daarna een half uur bekabeld aangesloten staan
  • daarna zou hij stabiel groen moeten branden en kun je hem weer loshalen
  • herhaal dit met eventuele aanvullende wifipunten

Daarna zouden je modem en alle wifipunten netjes de KPN Software moeten hebben. En zou ook de MijnKPN app moeten werken.

• Deelnemer
  • July 30, 2025

Ok, dat zal ik doen. Omdat de vorige het geheel is geïnstalleerd door een monteur hoop ik niet dat er zaken afwijken van de fabrieksinstellingen. Ik laat wel weten als het niet is gelukt