Skip to main content

Vandaag heb ik mijn Modem in ontvangst mogen nemen en toch wel even op zoek geweest naar een DSL aansluitpunt in mijn oude meterkast. Deze nergens kunnen vinden, wel zag ikĀ een glasvezel binnenkomen, maar alleen aan te sluiten bij Caiway (die een monopoly hebben hier in de buurt). Onderin de meterkast lag wel een COAX binnenkomende aansluiting enĀ wil graag gewoon over COAX mijn internet laten lopen en zie dat Hirschman Inca niet meer te verkrijgen is omdat dit bedrijf failliet is. Wie kan mij helpen aan een omvormer van COAX naar UTP of DSL?

Kpn levert niet over coax. De binnenkomende kabel waar het modem op aangesloten moet wordenĀ  zal dsl of glasvezel moeten zijn. Als u de dsl aansluiting niet kunt vinden zal u de klantenservice 0800-0402 moeten bellen. Zij zullen een monteur aansturen die een poging zal doen om deĀ kabel te vinden. Begrijp ik het probleem goed?

Gewoon om een gratis installatiemonteur vragen @S.HerbertĀ via 0800 0402.

Ā 

Beste @S.Herbert, welkom! Als jij een abonnement aan hebt kunnen vragen, zou er normaliter ook een aansluitpunt moeten zijn. Als je deze niet kunt vinden, mag inderdaad een monteur aan de slag. Heb je inmiddels telefonisch contact met ons gehad? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. Ook voor eventuele andere vragen ben je natuurlijk van harte welkom op de community!

In oudere huizen of bepaalde andere woningen kan het IS/RA punt, oftewel het DSL aansluitpunt, op verschillende locaties zijn geĆÆnstalleerd, zoals in de woonkamer, en niet per se in de meterkast.

Dit hangt af van de oorspronkelijke bouwindeling en de keuzes die zijn gemaakt bij de installatie.

Ā 

En als alles is weggewerkt, bij een verbouwing, probeer dan de inkomende kabel, die uit de straat komt te vinden, onder de vloer in de kruipruimte bv, indien van toepassing natuurlijk.
In geval van soortgelijke huizen in je buurt daar eens informeren waar de aansluiting zit.

Bedankt voor de adviezen, we hebben inmiddels een afspraak met de monteur ingepland staan. Op hoop van zegen.

In oudere huizen of bepaalde andere woningen kan het IS/RA punt, oftewel het DSL aansluitpunt, op verschillende locaties zijn geĆÆnstalleerd, zoals in de woonkamer, en niet per se in de meterkast.

Dit hangt af van de oorspronkelijke bouwindeling en de keuzes die zijn gemaakt bij de installatie.

Ā 

Heb ook wel eens bij een gerenoveerd huis gezien dat de aansluiting op het toilet zat. Dus zeker niet altijd in de meterkast nee, maar woonkamer/meterkast is wel het meest voorkomende.Ā 

Reageer