Skip to main content

IK heb overdag de radiozender via mijn versterker, zodat de diverse boxen in huis allemaal werken. De verbinding met de versterker maak ik via de optische verbinding en een omvormer (gekocht bij KPN) naar tulpstekkers. (On)regelmatig valt dan het geluid weg. Soms doet hij het dagen goed, soms valt hij dan iedere keer weg. De oplossing: de tv aanzetten . Deze staat dan op schermbeveiliging. Ik druk dan op home en alle geluid werkt weer. Hierover heb ik al met diverse mensen van KPN (helpdesk en experts op afstand) gesproken. Diverse instellingen zijn uitgeprobeerd. Ook hebben we de tv-ontvanger vernieuwd. 

Ook de experts van de KPN komen er niet uit. Heeft iemand een idee. Mijn ontvanger is bedraad aangesloten

Hoi ​@Snelders. Welkom op de community! Wat vervelend dat je radio regelmatig uitvalt. Kun je laten weten welke tv-ontvanger van KPN je hebt? Valt het geluid ook weg als je de luidsprekers van de tv gebruikt?

Bij sommige tv-ontvangers kan de screensaver het geluid onderbreken. Controleer of de screensaver aanstaat en schakel deze uit. Heb je een DIW7022-ontvanger? Dan kun je dit doen via het instellingenmenu van de ontvanger.

Ook de standby-functie van de tv-ontvanger kan het probleem veroorzaken. Na een update wordt deze functie soms automatisch ingeschakeld. Controleer of de standby-tijd is ingesteld op een langere periode, bijvoorbeeld 8 uur. Dit voorkomt dat de ontvanger onnodig uitvalt.

We hebben op de community ook leden die veel verstand hebben van audio. Misschien leest iemand mee die een goede oplossing weet.

Laat ons weten of deze tips je verder helpen of als je nog vragen hebt.

IK heb de DIW7022. Alle energiebesparende maatregelen, zoals scherm uitschakelen/standby en screensavers gebruiken staan zo mogelijk op nooit of anders de langst mogelijke uitsteltijd.
Opvallend is, dat hij het heel onregelmatig doet. Soms dagenlang geen probleem en dan enkele keren per uur uitval.
Als de tv aanstaat geen probleem. Het speelt alleen als ik de tv uit heb staan en via de versterker de radio afspeel.
Intussen ontdekt, dat het weer aan de gang gaat als ik de tv aanzet en dan home oproep, of wanneer ik dan op de afstandsbediening op de radio-knop druk. klaarblijkelijk haalt die hem uit de slaapstand. Dat moet ik op die momenten regelmatig herhalen.

Het probleem is lastig te verhelpen omdat het onregelmatig optreedt. Op dit moment heb ik zelf geen andere oplossing. Zoals ik eerder aangaf, hebben we ook leden in de community die veel verstand hebben van audio. Misschien kunnen zij een oplossing bieden. Wellicht heeft ​@PeterG en idee? 

De oplossing: de tv aanzetten . Deze staat dan op schermbeveiliging.

In dit geval is het de screensaver die, na maximaal 2 uren, op komt. Die drukt ook het geluid weg. 

De radio stond aan maar via het startmenu. Doordat het menu aan staat komt de screensaver. En ja, de tv staat uit dus zag je dat menu niet.

Snel bij menu weergave onder Opstartscherm in direct starten met live tv of radio.

Ik druk dan op home en alle geluid werkt weer.

En dan staat weer het menu scherm aan, die na maximaal 2 uren weer de stille screensaver triggert. In dit geval daarna ook nog even op OK drukken. 

HOME + OK dus.

Reageer