Skip to main content
Vraag

Mijn remote desktop verbinding naar de TV valt steeds even uit

  • 28 August 2024
  • 7 reacties
  • 52 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik stream films via mijn pc bekabeld en via wifi naar de tv. Sinds een maand als ik naar een film kijk dan naar +/- 5 min krijg ik de melding controleer netwerkverbinding en sta ik weer in de map waar de film instaat, veel met KPN bezig geweest maar kunnen niks vinden

Als ik mijn blue ray speler met net werk verbinding aansluit kan ik zonder problemen naar een film kijken

heb ook nog een 2e vaste pc met windows 10 en daar heb ik de zelfde problemen

is jaren goed gegaan en in 1 keer dit probleem

hoop dat iemand een oplossing heeft

groet frans   

Hoi Frans, dat klinkt inderdaad niet prettig. Begrijp ik goed dat je TV met wifi is verbonden? Heb je al eens geprobeerd om een kabel naar je TV te trekken?

En kan je de situatie iets concreter uitleggen? Gebruik je een NAS/shared network folder of heb je een PC verbonden aan je TV en log je op die PC met remote desktop in en transfer je daarover het bestand en als dat gereed is, speel je het af vanaf die PC?


Hi 

Het is het laatste bekabeld ik zie op mijn tv mijn pc staan en kan dan bij de gedeelde mappen

De tv op mijn slaapkamer gaat via wifi daar doet hij het ook

Gr Frans 


Zijn de kabels al een keer vervangen, @Frans Stofregen? Het zou natuurlijk kunnen dat (een van de) kabels kapot is gegaan.

Ervaar je naast problemen met de verbinding tussen PC en TV ook nog andere netwerk problemen?


Alle aansluitingen en kabels zijn gecontroleerd door de kpn daar zijn geen problemen al ik de film boven op de pc kijk dan is er geen probleem 

Heb het rechtstreeks de netwerk kabel aan de tv gezet en naar een laptop heb alle updates van Windows verwijderd van de laptop maakte geen verschil 

Gr Frans 


Oke, en heb je verder nog internetproblemen? Of is het echt alleen dit specifieke probleem?


Remote desktop klinkt een beetje misleidend want ik denk dat hier helemaal geen sprake is van remote desktop. U doet gewoon bestanden delen op het netwerk. Klopt dat?


Beste Nick83

klopt ik moest dit van kpn zo doorgeven

gr frans


Reageer