Skip to main content

Mijn warmtepomp werkt via een Uponor app die geen 4 G maar 2G accepteert. Hoe installeer ik 2G. Iemand een idee?

Ik lees hier dat KPN eind dit jaar stopt met 2G:

https://www.brandveilig.com/nieuws/eind-2025-stopt-2g-netwerk-markt-moet-in-beweging-komen-73973

Dus moet je daar überhaupt nog wel tijd in steken? 

En nu ik je post nog een lees denk ik dat da ding gewoon op WiFi werkt. Dat is dus geen 2G of 4G. Maar 2,4 Ghz of 5 Ghz. Klopt dat?

Beste ​@Arnie della Rosa welk merk en type modem gebruik je van KPN met welke formware?

Als je een modem/router hebt met de nieuwe(re) firmware, kun je extra wifi activeren en binnen extra wifi de 2,4-band activeren en daar moet je warmtepomp mee kunnen verbinden.

Dank voor je antwoord Jan. Bijgaande nieuwe modem ontving ik vorige week. 

Hie stel ik de 2,4 band daarop in?

Groet, Arnoud

Normaliter staat hij daar al op en moet je jouw client apparatuur daarvan, bijvoorbeeld je Uponor modem (whatever that is), daarop inloggen via de WPA code die op de onderkant staat. (Kan je zelf eventueel wijzigen, maar begin daar maar mee).

Hi ​@Arnie della Rosa! Is het al gelukt om de warmtepomp te verbinden met de tips? Ik ben benieuwd!

nee het lukt niet. De Uponor is een apparaat voor de warmtepomp in te stellen.

Waar gaat het precies mis ​@Arnie della Rosa? Eerder was deze tip gegeven:

Normaliter staat hij daar al op en moet je jouw client apparatuur daarvan, bijvoorbeeld je Uponor modem (whatever that is), daarop inloggen via de WPA code die op de onderkant staat. (Kan je zelf eventueel wijzigen, maar begin daar maar mee).

Je kunt eventueel ook een 2,4 Ghz netwerk aanmaken door een Extra Wifi netwerk in te stellen en deze op alleen 2,4 Ghz te zetten. Lukt het dan wel?

Reageer