Skip to main content
Beantwoord

Mijn wifi is niet snel genoeg

• January 26, 2026
  • 4 reacties
  • 52 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben in bezit van een kpn box 12b. Ik heb een abonnement waar mijn snelheid 1000 mbits moet zijn. 
maar mijn snelheid komt niet hoger dan 180 mbits dit is draadloos. Wie heeft er één oplossing.

gr. Dik van Beek

Beste antwoord door JanD

Beste ​@DVB47 een Gigabit abo is bekabeld haalbaar op 1 pc.

Draadloos is van veel factoren afhankelijk, zie onderstaande link voor aanvullende info en hulp:

en

Succes

4 reacties

• January 26, 2026

Waar wordt deze snelheid mee gemeten wat voor apparaat grote kans dat de wifi specicaties van dat apparaat een  rol spelen. Deze moet wel genoeg antenne's hebben die bij voorkeur 4x4 mimo ondersteunen en met 160 mhz kanaalbreedte kunnen werken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 26, 2026

Beste ​@DVB47 een Gigabit abo is bekabeld haalbaar op 1 pc.

Draadloos is van veel factoren afhankelijk, zie onderstaande link voor aanvullende info en hulp:

en

Succes

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Waar wordt deze snelheid mee gemeten wat voor apparaat grote kans dat de wifi specicaties van dat apparaat een  rol spelen. Deze moet wel genoeg antenne's hebben die bij voorkeur 4x4 mimo ondersteunen en met 160 mhz kanaalbreedte kunnen werken.

Ik doe dat met mijn iPad (vrij nieuw) en mijn mobiel Samsung a 56

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@DVB47, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Via Wifi zul je altijd wel wat snelheid verliezen. 180MBit/s is voor de meeste applicaties wel snel genoeg. Mocht je toch willen kijken of je iets meer uit je verbinding kunt halen kun misschien nog iets met de tips uit ons artikel: