Skip to main content

ik heb hetzelfde probleem, kan regelmatig niet op internet op mijn pc, omdat het netwerk niet gevonden wordt; het vinkje automatisch verbinden staat aan; als ik ga zoeken staat mijn netwerk er niet tussen; ander devices in huis werken prima.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@accaz Het is misschien makkelijker om een eigen topic aan te maken waar mensen op kan reargeren dan in te breken op die van iemand anders


Hoi @accaz, welkom op het forum! 
Heb je heel toevallig een KPN box 12?
Het eerste waar ik aan moet denken is een issue met een verouderde driver die geen Wifi6 ondersteunt.
Ik quote @RBxx  even uit een ander topic:

  

 Hallo​​​​​, de wifi van de KPN Box 12 staat inderdaad standaard op WiFi 6. 

Jouw laptop kan daar kennelijk niet mee werken, dus dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen.

Zet in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).
Je vindt deze instellingen onder WiFi  → Advanced

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

 

 

Als je geen KPN Box 12 hebt of dit is niet de oplossing denken we natuurlijk graag even mee maar daar hebben we dan wel meer informatie voor nodig.
Kun je in dat geval toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je en hoe heb je dit aangesloten zitten?