Skip to main content

Hallo ik heb een minecraft server op mijn thuisnetwerk op een dedicated server en de poort 25565 geforward met een domein er bij play.example.nl. maar zonder moeite kun je alsnog het ip er achter zien stel een vriend doet dit een gaat ddos zit er dan een firewall in het modem wie dit blokkeert

Een domein is niets anders dan een naampje voor een IP adres.

Via een DNS kan je altijd het IP adres achterhalen.

Een DDoS aanval mag dan door een Experia Box of andere router geblokkeerd worden, je schiet daar niets mee op immers de lijn naar die Experia Box of andere router wordt nog altijd zwaar belast door een DDoS aanval.


dat zeg ik letterlijk dat mensen mijn ip dan nog kunnen zien ik citieer  maar zonder moeite kun je alsnog het ip er achter zien


Ben je met mijn bericht een stapje verder gekomen?


is een proxy dan niet handig


is een proxy dan niet handig

Een proxy of een VPN kan dan inderdaad handig zijn.

Wat mij echter tegen de borst stuit is dat gamers anderen gaan bestoken met DDoS aanvallen. Er speelt dus blijkbaar iets anders dan het prettige gevoel dat je op eigen kracht van iemand gewonnen hebt. 


of ik deel de server alleen met goede vrienden


een proxy is wel en gedoe


een proxy is wel en gedoe

En kost mogelijk net zoveel als je server gewoon bij een webhoster onder brengen. Tevens: je ip is inmiddels bekend. Dus ... nu nog een proxy nemen heeft geen zin meer.


@Nick83 Ik heb eerder al gezegd dat ik de server alleen nog maar gedeeld heb met 1 vriend die heeft geen verstand van ips etc


@Finniedj Ik weet dat dit een oude post is maar ga eens op google kijken voor: Minecraft server nodes. De meeste hosting companies doen dan autorisatie via discord. (ze kunnen geen berichten lezen of versturen, lees alsnog alles wat er staat!). Ik heb zelf een server bij Fabithost, voor een paar vrienden is het wel een goede server, er zijn ook mogelijkheden om meer RAM te krijgen door discord servers te joinen. Dat is de meest veilige manier om een server te hosten. Geef nooit je IP aan iemand. Je hoeft dan nu ook niet meer te port forwarden.

 

Groetjes Durp.

PS: voor 1.16.5 is het aangeraden om 4gb aan ram te hebben en Java11!