Hallo, ik probeer een Minecraft server te openen doormiddel van port forwarden.
De laptop waarop ik de server host heeft het ip: 192.168.2.131.
in de server.properties bestand van mijn server staat de poort ook als 25565.
Ik heb de server als volgt geregisteerd op mijn modem:
en ook dit geprobeerd:
Beide in beide gevallen staat er op minecraft dat ik de server kan joinen:
Het probleem is dat ik zelf de onderste server met mijn lokale ip kan joinen en alles werkt perfect. anderen op het netwerk die deze server willen joinen kunnen wel joinen, maar zo gauw ze in de wereld komen blijven ze aan een stuk door vallen en krijgen ze uiteindelijk de melding: “internal exception java.net.socketexception connection reset” na zo'n 20-40 seconden wachten.
Als ik zelf de server wil joinen met mijn public ip heb ik hetzelfde probleem als wat anderen hebben als ze mijn server met lokale ip willen joinen ( het blijven vallen ).
als ik op de website https://www.portcheckers.com/ mijn ip invul en poort 25565 dan staat die daar als “open”
Het rare is dus dat de servers wel als online staan maar als iemand er op wil spelen is dat niet mogelijk omdat de wereld niet kan laden als het ware.
Ook heb ik de poorten (TCP & UDP) open staan voor mijn firewall:
En heb ook eigenschappen van Internet Protocol ipv4 aangepast naar die van google:
Ik heb ontzettend veel variaties geprobeerd m.b.t het port forwarden en heb geen idee wat ik verder nog kan proberen zodat mensen van buitenaf of anderen op mijn lokale netwerk mijn server kunnen joinen. Ook heb ik talloze forums afgezocht van KPN en vele andere websites.
Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand mij kan helpen
MVG, Jedo