Skip to main content

Goedenavond allen.

 

Bij het opzetten van een minecraft servertje loop ik steevast tegen het probleem af dat m'n kameraad vanuit zijn eigen huis niet op mijn server komt. Port forwarding al geprobeerd, uitzondering in de windows defender geprobeerd te zetten voor de poort 25565, en m'n maat komt er nog niet in. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het gebruikte IP adres bij het port forwarding verkeerd is, maar hoe kom ik dan achter de goede? Blijkbaar is het niet wat voor me wordt weergegeven op de site mijnIP.nl...

Welke Experia/KPN Box heb je?

Plaats hier eens een screenshot van de port-forwarding die je aangemaakt hebt.


Whelp, knullig… Experia V10

 

En zie hier de screenshotjes… Hier had ik al wat instructies voor gevonden op dit forum. Maar zoals ik al zei, ik twijfel dus over het gebruikte IP adres…
 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Het IP adres van de LAN host moet het LAN IP adres zijn van de computer waar de minecraft server op draait.

Haal dat plaatje ook nog even uit het vorige bericht want dat is jouw publieke IP adres.

Je kunt een bericht tot een uur na plaatsing aanpassen via de drie puntjes rechtsonder dat bericht.


... Crap, ik zie je tweede reactie nu pas. Had ook niet verwacht dat die bewerk optie zo snel zou worden uitgeschakeld T_T