Skip to main content

goedendag,

ik probeer mijn minecraft server in te stellen op mijn server zodat deze van buiten af benaderd kan worden maar blijf vast hangen in het port forwarding gedeelte. Wij hebben thuis een “KPN Box 12”. 

 

hieronder heb ik een foto met wat ik heb ingevuld bij port forwarding in de KPN Box.

 

ik weet niet wat er met “External host” bedoeld word en wat ik verder nog moet invullen.

 

Kan iemand mij dit uitleggen? :)

Hoi,

U heeft als protocol TCP & UDP nodig. Verder vult u voor external en internal port 25565 in. Voor external host hoeft u niks in te vullen.

Als het goed is zou het dan moeten werken.


Hoi @Brian0511! Is het gelukt met de tip van @yerba000? Ik ben benieuwd! We horen graag van je:blush:


@yerba000 moet ik bij internal host gewoon mijn ip laten staan? En moet ik bij service nog iets zetten?

 


@Lisa het werkt nog niet


@yerba000 moet UPnP IGD ook aanstaan?

 


@yerba000 moet UPnP IGD ook aanstaan?

Nee.

Plaats eens een screenshot van jouw port-forwarding.


@wjb 

 


Maakt die minecraft server gebruik van TCP poort 25565 of van UDP poort 25565?

Gebruik alleen het benodigde type bij "Protocol".

Als ze beide geforward moeten worden, gebruik dan twee aparte regels.

Pwrsoonlijk zou ik eerst alleen TCP poort 25565 forwarden en alleen als het dan nog niet werkt ook UDP poort 25565.

Zorg er ook voor dat de firewall van de 192.168.2.159 inkomend open staat voor die poort(en).

Het beste is ook om eerst te testen of je op jouw thuisnetwerk wel rechtstreeks kunt verbinden met 192.168.2.159 en daarna pas aan de gang te gaan met de port-forwardings.


@wjb als ik in minecraft zit en vul 192.168.2.159:25565 in dan kan ik de server joinen maar mensen buiten mijn netwerk niet. 

 

Heb m nu alleen op tcp staan en dat werkte niet dus heb dezelfde port forward gekopieerd maar dan met udp gemaakt ipv tcp.

 

En via firewall heb ik bij binnenkomende regels tcp en udp met poort 25565 openstaan.

 

Maar nu weet ik niet welk ip adres er moeten worden ingevuld door mensen buiten mijn netwerl, via een het ip dat whatsmyip weergeeft kunnen mensen mijn server joinen maar met mijn 192.168.2.159 kunnen ze er niet op. Kan dit kloppen?


Maar nu weet ik niet welk ip adres er moeten worden ingevuld door mensen buiten mijn netwerl, via een het ip dat whatsmyip weergeeft kunnen mensen mijn server joinen maar met mijn 192.168.2.159 kunnen ze er niet op. Kan dit kloppen?

Ze moeten jouw publieke IP adres gebruiken. Die van whatsmyip dus.


@wjb dan werkt het nu!


@wjb  @yerba000 @Lisa bedankt voor de hulp!