Skip to main content

hallo, ik ben al een tijdje bezig met het portorwarden van mijn minecraft server, maar het lukt maar niet om het te portforwarden, en ik ben er 99,99% zeker van dat ik het goed doe, de server draait op een windows server 2019, ik heb daar in de firewall inbound en outbound rule aangemaakt op port 25565, voor tcp en udp, ook heb ik een program rule aangemaakt in de firewall voor java.

 

ik heb in de router een port voor tcp/udp op port 25565 opengezet, maar helaas werkte die toen niet, ik heb hem toen in een DMZ gezet maar werkt niet. ik ben nu in einde raad en heb alles al afgezocht.

 

ik kan er wel op met mijn LAN ip in te voeren, maar vrienden kunnen niet joinen met de public ip {voorbeeld : 00.00.0.00:25565}

 

info server:

OS: windows server 2019

ip: 192.168.2.253 {kan het misschien zijn dat het niet lukt omdat de .253 ip niet in de ip range zit van de dhcp server dat ie daarom niet werkt?}

gb ram; 32 ram

cpu: i5

gpu:1080ti

 

 

Je hebt de server in de router een vast ipadres gegeven?

en je forward daadwerkelijk de poort naar dat vaste ip adres?

En heb je je router al een keer herstart na alles ingesteld te hebben?


ja dat heb ik gedaan, ik heb hem alleen nog niet geherstart.

 


ik heb hem nu ook de router herstart, maar tevergeefts


Hi @Thijd Heuting! Wil je laten weten van welk type modem je gebruikmaakt? En ik begrijp goed dat het om een Windows computer gaat? Zo ja, hoe staan de firewall instellingen?

Kijk daarnaast eens naar dit topic over hetzelfde onderwerp om te zien of de tips die daar gegeven zijn helpen.Â