Skip to main content

Hoi ik heb portforwarding problemen.

Ik heb een v12 box en op youtube staan alleen maar videos met de v10 box die mijn vriend heeft dus ik weet niet hoe het moet.

ik heb service op “other” en dan mijn ipv dns server erin gedaan en de beide poorten op 25565 gezet maar hij werkt niet
mijn vriend die een v10 heeft liet mij zien hoe het moet als het goed is zou hij het moeten doen maar hij werkt niet want ik heb een v12 dus het is anders

Plaats hier eens een screenshot van jouw port-forwarding, een plaatje vertelt immers vaak meer dan duizend woorden.


Plaats hier eens een screenshot van jouw port-forwarding, een plaatje vertelt immers vaak meer dan duizend woorden.

Hoi hier een screenshot


Blijkbaar heb je bij de External host jouw publieke IP adres ingevuld, anders had je het niet weg hoeven poetsen. Dat is dus fout, de External host moet een sterretje bevatten.

De Internal host bevat neem ik aan het LAN IP adres (192.168.2.x) van de computer waarop de Minecraft server draait. LAN IP adressen hoef je nooit weg te poetsen, daar kan niemand iets mee.

Ik neem aan dat de firewall van die computer waarop Minecraft draait inkomend open staat voor de poort.


Blijkbaar heb je bij de External host jouw publieke IP adres ingevuld, anders had je het niet weg hoeven poetsen. Dat is dus fout, de External host moet een sterretje bevatten.

De Internal host bevat neem ik aan het LAN IP adres (192.168.2.x) van de computer waarop de Minecraft server draait. LAN IP adressen hoef je nooit weg te poetsen, daar kan niemand iets mee.

Ik neem aan dat de firewall van die computer waarop Minecraft draait inkomend open staat voor de poort.

Dankuwel! het werkt nu


Ik heb ca. 1 week geleden het KPN experia modem vervangen door het type V12. Ik ontdekte daarna dat ik enkele applicaties met de ingestelde port forwarding settings niet meer via de telefoon (4G/5G) kon bereiken. Ik had de instellingen precies zo overgenomen zoals ik ze in het V10 modem had ingesteld. De KPN service desk kon het probleem niet oplossen helaas. Uiteindelijk zag na wat speurwerk in het forum dat bij de externe host niet het externe ip nr meer ingevuld moet worden maar in plaats daarvan het "*” symbool. En dat bleek het probleem op te lossen. Verder wijken mijn externe poort nummer bewust af van de interne poort nummers. Bij sommige applicaties kan het interne nummer helaas niet gewijzigd worden. En die zijn ongetwijfeld wel ergens op internet te vinden. Dus toch weer iets veiliger om een ander nummer te kiezen.