Skip to main content

Hallo,

Ik ben 3 februari aangesloten op glasvezel van KPN. Alleen sinds die tijd werkt mijn Minecraft server totaal niet meer.. Hij werkte nog goed toen ik nog op DSL zat. Ik kan in de server komen, alleen laadt hij daarna niets meer in en kickt hij me na een paar seconden met de volgende error:

 

Internal exception: java.io.IOException: An existing connection was forcibly closed by the remote host.

 

Ik denk zelf dat er een grote ping is ontstaan tussen mijn thuis en de servers van KPN.

Kan iemand mij helpen?

Hoi @Noah L.J., welkom hier. 

Jouw netwerk is veranderd, ik vermoed dat er daarom iets mis gaat in de instellingen. Heb je die nagelopen. Kun je wat met de instellingen in dit topic?


You're probably using windows and Defender has blocked the application by default. Each new instance of minecraft or a server is a different JAR. I would suggest opening defender going to allowed apps, and making sure all the java/javaw/java(TM) applications are allowed through.


You're probably using windows and Defender has blocked the application by default. Each new instance of minecraft or a server is a different JAR. I would suggest opening defender going to allowed apps, and making sure all the java/javaw/java(TM) applications are allowed through.


Ik heb bij de Firewall alle Minecraft/Java ports erdoorheen gelaten, zelfs als ik de Firewall uitzet heb ik het probleem nog. Het is dus niet de Firewall..


Hoi @Noah L.J., welkom hier. 

Jouw netwerk is veranderd, ik vermoed dat er daarom iets mis gaat in de instellingen. Heb je die nagelopen. Kun je wat met de instellingen in dit topic?

Ik heb alle instellingen in het topic nagegaan, maar heb nog steeds hetzelfde probleem.. Ik heb UDP, TCP en UDP/TCP alle drie geprobeerd, en alleen met TCP en UDP/TCP kan ik de server zien in de server list. UDP is dus geen optie.. zoals ik al zei: voordat ik glasvezel had en nog op A-DSL zat, werkte het allemaal naar behoren..


Ik kan er in komen, maar dan werken sommige dingen niet meer een paar seconden na dat ik gejoind ben. En gooit hij er me weer uit. (soms na een minuut, soms na 10 seconden, etc.)


De instellingen lijken dus goed te staan omdat je erbij kan komen. Alleen je wordt eruit gegooid. Ik durf zo niet te zeggen hoe dat zit. Wat komt er uit een MTR traceroute op de server?


De instellingen lijken dus goed te staan omdat je erbij kan komen. Alleen je wordt eruit gegooid. Ik durf zo niet te zeggen hoe dat zit. Wat komt er uit een MTR traceroute op de server?


Hoe voer je een MTR traceroute uit?


Zie hier voor een uitleg. 


Zie hier voor een uitleg. 


Dankje. Ik ga het uitproberen! Ik heb trouwens meer informatie; iedereen kan in de server zonder problemen, behalve degene die in hetzelfde huis als de server erin willen. Iedereen in hetzelfde huis van waar de server staat, kan er dus niet in zonder eruit gegooid te worden. Maar de mensen in andere locaties, en als wij bijvoorbeeld bij de buren het proberen, kunnen er wel gewoon normaal in..

Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?


Ik durf het niet te zeggen, ik ben hier niet helemaal in thuis. Ik hoop dus wat meer informatie uit de trace te halen.


Ik durf het niet te zeggen, ik ben hier niet helemaal in thuis. Ik hoop dus wat meer informatie uit de trace te halen.

 

 

 

 


You're probably using windows and Defender has blocked the application by default. Each new instance of minecraft or a server is a different JAR mysubwaycard. I would suggest opening defender going to allowed apps, and making sure all the java/javaw/java(TM) applications are allowed through.


Ik heb bij de Firewall alle Minecraft/Java ports erdoorheen gelaten, zelfs als ik de Firewall uitzet heb ik het probleem nog. Het is dus niet de Firewall..

I got your point.


Dit is een trace naar jouw eigen pc? Of is dit ook echt de pc waar de server op draait. Kun je niet tracen naar het ip van de server?


Dit is een trace naar jouw eigen pc? Of is dit ook echt de pc waar de server op draait. Kun je niet tracen naar het ip van de server?


Moet ik tracen naar het IP van de computer waar de server op staat, of moet ik de letterlijke Minecraft server IP gebruiken?


Ja letterlijk de ip van de server.


Ja letterlijk de ip van de server.


Dit zijn de resultaten als ik de Minecraft server IP gebruik:

( ! Server is whitelisted ! )

 

 

 

Admin: privégegevens verborgen


Dit is nog steeds niet het juiste IP helaas. Dit is jouw publieke IP. Je moet een trace doen naar het IP van de server.


Dit is anders ook het IP adres van de server.. zoals je hieronder ziet in de afbeelding.

Admin: IP adres verborgen

 


Die draait dus op jouw eigen pc? En met elk apparaat op jouw verbinding wordt je eruit gegooid? Terwijl je met die apparaten op een andere verbinding er wel gewoon bij kan?

 


Die draait dus op jouw eigen pc? En met elk apparaat op jouw verbinding wordt je eruit gegooid? Terwijl je met die apparaten op een andere verbinding er wel gewoon bij kan?

 


Wij hebben in de meterkast een aparte computer waar de server op draait. Alle apparaten in hetzelfde huis als die computer/meterkast kunnen er niet in. Maar apparaten buiten dat huis en ook als wij onze apparaten meenemen naar een ander huis/netwerk, kunnen er wel in.


Dit is een NAT loopback probleem. De modem zou het eigen externe IP adres weer terug moeten voeren naar jouw interne server en dat doet hij niet. Heb je bij installatie van de glasvezel een ander modem gekregen?


Dit is een NAT loopback probleem. De modem zou het eigen externe IP adres weer terug moeten voeren naar jouw interne server en dat doet hij niet. Heb je bij installatie van de glasvezel een ander modem gekregen?


Nee, ons modem (Experiabox V9) is al jaren hetzelfde.


Dit is een NAT loopback probleem. De modem zou het eigen externe IP adres weer terug moeten voeren naar jouw interne server en dat doet hij niet. Heb je bij installatie van de glasvezel een ander modem gekregen?


Het lijkt er wel op dat de glasvezel installateur toen het modem ge-reset heeft.


Ik ken minecraft helemaal niet dus dit is maar een suggestie: Heb je ergens je externe IP adres moeten configureren in jouw MineCraft server en moet je dat mogelijk nog aanpassen naar je nieuwe IP?

 

Je kunt voor toegang tot jouw MineCraft server natuurlijk ook gewoon het interne IP adres van de server gebruiken, in plaats van je externe adres.


Ik ken minecraft helemaal niet dus dit is maar een suggestie: Heb je ergens je externe IP adres moeten configureren in jouw MineCraft server en moet je dat mogelijk nog aanpassen naar je nieuwe IP?

 

Je kunt voor toegang tot jouw MineCraft server natuurlijk ook gewoon het interne IP adres van de server gebruiken, in plaats van je externe adres.


JA! U bent een held! Ik heb het externe IP-adres verwisseld met de interne, en de server werkt nu overal als behoren! Dank u wel!

 

Thread can be closed now!