Skip to main content

Hallo, Na dagen lang te hebben zitten vechten met alle mogelijke oplossingen en opties die ik online kon vinden ben ik nog niet bepaald een stap verder.

beide op mijn firewall en op de router heb ik de 25565 port geforward op TCP en UDP (later UDP toegevoegd omdat het niet werkte met alleen TCP) en nog komt er geen resultaat uit. op mijn device luistert hij ook duidelijk naar de 25565 TCP en kan ook via mijn device ip (192.168.2.11:25565) op de server komen via die port alleen komt hij niet verder dan dat. andere devices op het netwerk kunnen niet naar dat IP luisteren, mocht dat stukje info van belang zijn.

ook heb ik voor beide de TCP en UDP online zitten kijken of ze bereikbaar zijn. De UDP is bereikbaar maar de TCP niet ondanks dat ze vrijwel identiek zijn opgezet. Hierbij heb ik ook geprobeerd om de UPnP IGD beide met aan en uit te gebruiken. nogsteeds geen connectie rondom TCP, of zelfs een random TCP port te forwarden binnen de 255xx range om te kijken of dat wel zou werken

TCP connectie
UDP connectie

met al dit vroeg ik me dus af wat ik fout doe en hoe ik dit mogelijk op los aangezien ik het zelf niet meer weet ondanks alles wat ik mogelijk heb gevonden te proberen.

Hoi @VoidedBlades, welkom op ons forum! Heb je het in de tussentijd nog werkend kunnen krijgen?

Inhoudelijk heb ik hier niet veel ervaring mee maar ik heb hier specifiek wel meerdere topics over voorbij zien komen!

Om er een paar te noemen:


We hebben ook een paar handige kennisbankartikelen hierover!

 


Direct het port forwarden heb ik nog steeds niet werkende kunnen krijgen, elk van de gegeven topics en kennisblankartikelen had ik bekeken voor het posten en hielpen, jammer genoeg, niet ondanks dit alles al geprobeerd de hebben. Initieel zouden dus mijn UDP porten wel geforward zijn maar ik ben er achter gekomen dat blijkbaar alle UDP porten op “open of gefilterd” staan, dus mogelijk gaat het hele port forwarden gewoon fout? waar het fout gaat zou ik niet weten.

Ondertussen wel een (hopelijk tijdelijk) alternatief gevonden door het via een online reverse proxy te doen (ngrok) maar toch is dit niet al te ideaal


Ik zie soms voorbij komen dat het helpt je modem nog even een factory reset te geven en alles opnieuw in te stellen, misschien dat er ergens een fout ingeslopen is?
Misschien dat de community nog iets toe te voegen heeft, dat wij iets over het hoofd zien maar ik heb hier inhoudelijk helaas weinig aan toe te voegen.