Skip to main content
Antwoord

Modbus TCP: Failed Port 502 Disconnected melding op SolarEdge omvormer

• August 29, 2025
  • 8 reacties
  • 62 keer bekeken

Nadat wij een andere Provider hadden genomen kreeg ik op het scherm van mijn omvormer van SolarEdge de volgende melding: Modbus TCP: Failed en Port 502 Disconnected. Hoe kan ik die wel weer connecten?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Leo Krijgsman waarschijnlijk had je vorige provider (Zigggo???) een andere IP-reeks voor je thuisnetwerk en zit dat nog in het systeem van je omvormer.

Misschien de omvormer resetten naar fabriekswaarden en aansluiten als nieuw uit de doos of anders even de leverancier van de omvormer raadplegen hoe in dit geval te handelen.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 29, 2025

Beste ​@Leo Krijgsman waarschijnlijk had je vorige provider (Zigggo???) een andere IP-reeks voor je thuisnetwerk en zit dat nog in het systeem van je omvormer.

Misschien de omvormer resetten naar fabriekswaarden en aansluiten als nieuw uit de doos of anders even de leverancier van de omvormer raadplegen hoe in dit geval te handelen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 29, 2025

Dag Jan,

Hartelijk dank voor je snelle reactie.  We zaten twee weken bij Odido en zijn weer teruggegaan naar KPN. Dan krijg je inderdaad weer een ander IP-adres. Ik ga kijken wat ik met je advies kan doen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 29, 2025

Beste ​@Leo Krijgsman laat s.v.p. de (goede) afloop even weten en stel gerust nog vragen als je er niet uit komt.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 1, 2025

Hoi ​@Leo Krijgsman . Welkom (terug) :-)

Ben je hier al verder mee gekomen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2025

Dag Jan,

Nee nog niet. Een kennis van mij hoopt er binnenkort naar te kijken

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2025

Dag Erwin,

Zie mijn bovenstaande reactie aan Jan.

Mvg,

Leo

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 2, 2025

Aha, Het resetten heeft dus wat meer voeten in de aarde?

Ik heb zelf niet zo'n apparaat dus ik kan er niet van ervaring over meepraten. Ik kon wel dit vinden:

https://www.zelfstroom.nl/klantenservice/storing-oplossen-en-verbinding-herstellen/solaredge-omvormer/hoe-reset-ik-mijn-solaredge-omvormer

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 2, 2025

Hartelijk dank. Ik ga het proberen.