Skip to main content

Hallo,

Mijn KPN V10 modem wil geen poorten openen t.b.v een NAS

Zowel de instellingen van portforwarden, als toegepaste UPnP willen niets doorlaten.

Welke instellingen zijn nog meer nodig of is er een fout?

Mocht je vanuit de NAS met een wizard dat proberen in te stellen, (waarom zou je anders UPnP inzetten?), zit je verkeerd. Dat gaat meestal niet goed.
Ingeschakelde UPnP is ook een veiligheidsrisico.

In de V10, een vast IP-adres instellen voor de NAS, extra poorten voor applicaties aanvullen die je wilt inzetten en die dan ook daadwerkelijk als port forwarding instellen voor het IP-adres van de NAS.

Zie o.a. een YouTube filmpje


Welke poorten wil je "open zetten"?

Wat voor een NAS gebruik je?

Plaats eens screenshots vsn de instellingen die je t.b.v. het "open zetten" van die poorten oo de V10 hebt doorgevoerd.


Hallo Babylonia,

Je advies opgevolgd. Geeft nog steeds geen reactie. Vast IP adres had ik al. UPnP uitgeschakeld.

Ik bezit een QNAP nas. Met QTS 5.0.0.

Hieronder op verzoek van wjb screenshots.

UPnP instellingen van de NAS. Deze is nu uitgezet.

Poortinstelling IP4

Application configuration IP4

Poortforwarding IPv6

Application configuration IPv6

Met als resultaat poortscanner:

Nu, ik weet het niet meer.


Beperk de port-forwarding altijd tot het gevraagde poort type (TCP of UDP) en vermijdt dus het gebruik van TCP en UDP.

Ik zie dat je bij IPv4 UDP poort 80 wilt forwarden, maar ik neem aan dat je TCP poort 80 bedoelt.

Tevens zie ik een overlap van regels (8080 t/m 8083) en een aparte regel voor 8082.

 

Staat de firewall op de Qnap aan of uit?

Als deze aan staat, worden de poorten daar inkomend ook doorgelaten?

Draait er een webserver op de Qnap die luistert naar TCP poort 80?

 

Focus je eerst eens op TCP poort 80 en zorg date die werkt. Dan kan je daarna de overige poorten toevoegen.


Goede morgen wjb,

In de H369A (Experiabox v10) alle poorten voor de NAS gesloten.

Poort 80 aangezet op TCP.

Reactie van Port Forwarding Tester was poort 21 open, poort 80 gesloten.

De firewall van de Nas staat aan, maar de nodige poorten staan volgens instructie open.

Is mijns inziens de volgende stap. De uitgezette firewall geeft hetzelfde resultaat.

 

Wat mij opvalt is dat de router niets blokkeert! Komt er niets binnen?

 


Helaas er is geen verbetering.

Port forwarden wil maar niet werken.

Heeft iemand nog een goede suggestie?