Skip to main content

Frustratie; sinds ruim een week moet ik dagelijks het modem ( V10) resetten… reden is dat er telkens 1 of meerdere apparaten in huis geen verbinding meer hebben, denk aan O.a laptop, televisie, tv-ontvanger, verlichting hub, etc.

er zijn GEEN wijzigingen gedaan in bv de instellingen vh modem, sterker nog… die kan ik niet benaderen ( login onjuist)…

kortom ben het goed zat….nou ja, een beetje 🥴

Heeft u een draadloze verbindingset in huis? 

 


Hallo @Pikkepoelie , heb je een glas- of een koperverbinding?

Indien glas, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan de boel.

Indien koper, geef de modem eens een fabrieks-reset.

Succes.


Ja ik gebruik draadloos verbindingsset, en nee geen Glasverbinding

 


Fabrieksreset? is dat de paperclip methode?

 


Ja ik gebruik draadloos verbindingsset, en nee geen Glasverbinding

Dan zal dat het probleem wel zijn. U of uw buren hebben wellicht wat extra lampjes in huis aan. Die storen op de draadloze verbindingset en daar gaat vervolgens de router van op tilt.


Fabrieksreset? is dat de paperclip methode?

 

Hallo @Pikkepoelie , inderdaad.


Wanneer stoppen we nou eens met die ellendige draadloze verbindingsets mensen?


En is dat te "meten”…? 

Ja ik gebruik draadloos verbindingsset, en nee geen Glasverbinding

Dan zal dat het probleem wel zijn. U of uw buren hebben wellicht wat extra lampjes in huis aan. Die storen op de draadloze verbindingset en daar gaat vervolgens de router van op tilt.

 

En hoe kan ik dat “meten"…..want dit is een aanname, of een feit?

 


Fabrieksreset? is dat de paperclip methode?

 

Hallo @Pikkepoelie , inderdaad.

Op dag 2 van de storingen al gedaan…..tevens alle verbindingen nagelopen, kabels vervangen etc.

No result.


En is dat te "meten”…? 

Ja ik gebruik draadloos verbindingsset, en nee geen Glasverbinding

Dan zal dat het probleem wel zijn. U of uw buren hebben wellicht wat extra lampjes in huis aan. Die storen op de draadloze verbindingset en daar gaat vervolgens de router van op tilt.

En hoe kan ik dat “meten"…..want dit is een aanname, of een feit?

Gewoon proberen. Die draadloze verbindingset uit het stopcontact trekken en een kabel leggen. Dat eens een paar dagen aankijken.


Frustratie; sinds ruim een week moet ik dagelijks het modem ( V10) resetten… reden is dat er telkens 1 of meerdere apparaten in huis geen verbinding meer hebben, denk aan O.a laptop, televisie, tv-ontvanger, verlichting hub, etc.

er zijn GEEN wijzigingen gedaan in bv de instellingen vh modem, sterker nog… die kan ik niet benaderen ( login onjuist)…

kortom ben het goed zat….nou ja, een beetje 🥴

 

Contact gehad met medewerkster….mooi aanbod gehad, ga dat even afwachten en aanzien, heb er wel vertrouwen in….

 


Er kan maar 1 mooi aanbod zijn in dit geval en dat is een monteur die kabels bij je komt trekken.  


ff serieus Joep1965….lijkt er sterk op dat jij een serieus probleem met draadloze dingetjes hebt…

in verschillende Posts zie ik je afgeven op draadloze verbindingen….lijkt op een persoonlijke kruistocht 🥴

Laat het los….🤪


Je hebt absoluut gelijk. Het elektriciteitsnetwerk is gewoon niet bedoeld en ook nooit gemaakt voor het transport van data. Leg eens een elektriciteitskabel en een utp kabel naast elkaar dan snap je toch wel dat het niet goed kan werken. Elektriciteit krijg je ook door een utp kabel maar je wasmachine doet het er niet op.


Tot zover Drs Joep.…

en weer door…....


Hallo @Pikkepoelie Bedrijven die hun ICT serieus nemen werken ook uitsluitend bekabeld voor een stabielere en veiliger verbinding.

Zelf heb ik ook alles bekabeld aangesloten, uitgesloten de tablets en smartphones die niet bekabeld kunnen, maar daar doe ik dan ook geen bedrijfskritische toepassingen op, veiligheid en stabiliteit voor alles.

Wat dat betreft ben ik net zo'n nerd inzake bekabeld en draadloos als @Joep1965 :joy:


Oké….. ik vergeef het jullie, zand erover.…

ps

draadloze deurbel…. bedrijfskritisch gezien verantwoord?


Ja hoor, zeker verantwoord als je in de koudere tijden er maar een goed merk batterij in hebt zitten en niet de goedkope cr2032 10 op een kaart voor 5 euro dingen, dan gaat het mis, eigen ervaring.😉😉

Net als met de DVS hier in huis, ging een poosje goed en daarna drama, nieuw setje en na een jaar weer 🤬drama, nu kabels en al jaren probleemloos.😁

Kan alleen zeggen, kijk even met de Devolo cockpit app of er verbeterde firmware is en of ze de goede snelheid halen, en anders Joep zijn tijdelijke oplossing proberen, dan weet je zeker waar het probleem zit.😉😉


Oké….. ik vergeef het jullie, zand erover.…

ps

draadloze deurbel…. bedrijfskritisch gezien verantwoord?

Als de deurbel niet via wifi gaat wèl, het beste is via de 433 of de 866 Mhz-band.

 


Oké….. ik vergeef het jullie, zand erover.…

ps

draadloze deurbel…. bedrijfskritisch gezien verantwoord?

Ja hoor, heel verantwoord. 


Ter afsluiting.…

Box 12 ontvangen, in de hoop dat dat een oplossing is...( tot nu toe geen vastlopers van TV en laptop meer...) 

besloten om ook de laatste kabel die hier loopt te vervangen voor een draadloze oplossing… met dank aan Nick83….🤪