Skip to main content

Ik heb de Experiabox V10A verbonden met glasvezel. Om het Wifi door het hele huis te kunnen gebruiken staan er ook 2 Super Wifi punten die met de kabel aan de V10a verbonden zijn.

Er zijn nogal wat apparaten die gebruikmaken van Wifi:

telefoons en tablets

Domotica apparaten

printers

Als ik de signaal sterkte meet op de plaatsen waar apparaten gebruikt (telefoon met een Wifi signaal app)  worden, meet ik meestal tussen de 50 en 60 dB en altijd beter dan 70dB.

Toch lukt het niet om sommige apparaten te koppelen. Soms krijg ik kan niet verbinden, telefoons en tablets schakelen automatisch over op het gasten netwerk met de mededeling “verificatiefout" en printers kunnen geen netwerk “zien”

Een langdurig gesprek met de KPN gaf de conclusie: er is niets mis met de modem, dus we kunnen niet omruilen.

Veel suggesties zijn langs de lijn van: zet 5GHz uit, maar dat kan niet op de V10A.

Ik ben niet erg blij met de conclusie van KPN en overweeg over te stappen naar de Fritzbox. Die koop ik dan maar, want hem in je abonnement nemen betaal je hem iedere 15 maanden weer opnieuw.

Zijn er nog andere/betere suggesties en waar moet ik rekening mee houden als ik de Fritzbox koop.

Bedankt alvast, Hugo

 

 

Ik heb de Experiabox V10A verbonden met glasvezel. Om het Wifi door het hele huis te kunnen gebruiken staan er ook 2 Super Wifi punten die met de kabel aan de V10a verbonden zijn.

Er zijn nogal wat apparaten die gebruikmaken van Wifi:

telefoons en tablets

Domotica apparaten

printers

Als ik de signaal sterkte meet op de plaatsen waar apparaten gebruikt (telefoon met een Wifi signaal app)  worden, meet ik meestal tussen de 50 en 60 dB en altijd beter dan 70dB.

Toch lukt het niet om sommige apparaten te koppelen. Soms krijg ik kan niet verbinden, telefoons en tablets schakelen automatisch over op het gasten netwerk met de mededeling “verificatiefout" en printers kunnen geen netwerk “zien”

Een langdurig gesprek met de KPN gaf de conclusie: er is niets mis met de modem, dus we kunnen niet omruilen.

Veel suggesties zijn langs de lijn van: zet 5GHz uit, maar dat kan niet op de V10A.

Ik ben niet erg blij met de conclusie van KPN en overweeg over te stappen naar de Fritzbox. Die koop ik dan maar, want hem in je abonnement nemen betaal je hem iedere 15 maanden weer opnieuw.

Zijn er nog andere/betere suggesties en waar moet ik rekening mee houden als ik de Fritzbox koop.

Bedankt alvast, Hugo

 

 

Probeer eens de wifi van de v10a uit te zetten en te houden en alleen op de wifi van de superwifis te draaien om te zien of die vage problemen daarmee weg zijn.


Dank voor je suggestie. Ik ben er inmiddels achter dat in ieder geval 1 van de Superwifi's niet naar behoren werkt of na een reset van de modem en de Superwifi, deze niet in de goede toestand komt. KPN heeft hier een ticket voor aangemaakt. Ik heb diverse suggesties van het forum en de Kennisbank geprobeerd, maar geen van allen werken tot nu toe.

Dank voor alle aandacht, groet Hugo


De oplossing die door de KPN service is gegeven lijkt te werken .(maar ik ben er niet helemaal zeker van)

Alles uitzetten en loskoppelen, modem/router resetten en alles weer aan koppelen. De eigenlijke oorzaak lijkt de zijn dat het Mesh van de Wifi op een onvoorspelbare manier gaat koppelen (zeker met apparaten die zelf als Mesh punt kunnen werken).

Verder advies: onderhoud van je systeem houdt in dat je dit waarschijnlijk vaker moet doen.

Vraag me af of je met de Fritzbox dit probleem ook hebt.

Hugo


@Hugo52 Ik kwam je topic tegen en ik was even nieuwsgierig of alles nu stabiel is? Ik kan niet garanderen dat het met bijvoorbeeld een FritzBox wel stabiel zal werken. 


Na heel het netwerk van nul af aan weer op te bouwen is het nu al een week ok. DWZ: alles uit zetten, reset van alle Wifi netwerk apparatuur en dan weer alles koppelen.  Zo'n systeem heeft “onderhoud” nodig zei de technicus.


Dan hoop ik dat het voorlopig stabiel blijft Hugo, het klopt dat complexe setups soms wat meer aandacht nodig hebben.