Ik heb de Experiabox V10A verbonden met glasvezel. Om het Wifi door het hele huis te kunnen gebruiken staan er ook 2 Super Wifi punten die met de kabel aan de V10a verbonden zijn.
Er zijn nogal wat apparaten die gebruikmaken van Wifi:
telefoons en tablets
Domotica apparaten
printers
Als ik de signaal sterkte meet op de plaatsen waar apparaten gebruikt (telefoon met een Wifi signaal app) worden, meet ik meestal tussen de 50 en 60 dB en altijd beter dan 70dB.
Toch lukt het niet om sommige apparaten te koppelen. Soms krijg ik kan niet verbinden, telefoons en tablets schakelen automatisch over op het gasten netwerk met de mededeling “verificatiefout" en printers kunnen geen netwerk “zien”
Een langdurig gesprek met de KPN gaf de conclusie: er is niets mis met de modem, dus we kunnen niet omruilen.
Veel suggesties zijn langs de lijn van: zet 5GHz uit, maar dat kan niet op de V10A.
Ik ben niet erg blij met de conclusie van KPN en overweeg over te stappen naar de Fritzbox. Die koop ik dan maar, want hem in je abonnement nemen betaal je hem iedere 15 maanden weer opnieuw.
Zijn er nog andere/betere suggesties en waar moet ik rekening mee houden als ik de Fritzbox koop.
Bedankt alvast, Hugo