Skip to main content

Sinds 2 weken terug heb ik problemen met mijn hotspot, inloggen op mijn ps5 werkt alles prima. Hij logt in op PlayStation network en met testen zegt ie dat alles prima werkt. 
 

echter als ik modernwarfare 3 opstart dan wil het spel niet verbinden met het netwerk…

dat terwijl alle servers goed werken, wat kan hier de oplossing in zijn?

Hoi @Quint frissen, welkom op ons forum!
Ik heb hier niet echt een verklaring of oplossing voor maar hotspots zijn doorgaans ook niet de meest geschikte netwerken om over te gamen.


Ik ervaar precies hetzelfde probleem. Heeft u toevallig al een oplossing gevonden, zo dat u weer kan spelen?

 

Groetjes Manon


Hoi. Hier precies hetzelfde probleem. De playstation maakt wel verbinding met de hotspot maar vervolgens werkt niks. Geen spelletje maar ook geen netflix of youtube. Ook verbinding naar de tv werkt niet goed. Tv verbind wel. Maar ook hier doen apps zoals netflix en youtube het ook niet. Graag hoor ik oplossingen

ook al telefonisch contact gehad met kpn maar daar zeiden ze dat ze nog nooit eerder van dit probleem hadden gehoord, maar lees hier toch echt anders. 


Vraagje?

hebben jullie allen een iPhone waarmee je via de hotspot de ps5 probeert te verbinden?

bij mij werkt het ook opeens niet meer. 


Hoi. Ja de iphone 12 pro max en bij mijn man precies hetzelfde. Apple zegt dat het bij de provider ligt en kpn zegt dat het bij apple ligt. Je wordt van het kastje naar de muur geschoven. 


Hoi. Ja de iphone 12 pro max en bij mijn man precies hetzelfde. Apple zegt dat het bij de provider ligt en kpn zegt dat het bij apple ligt. Je wordt van het kastje naar de muur geschoven. 

Leen anders eens een Android (5G) telefoon om het daar met je eigen simkaart het nog eens te proberen. 


Hoi @Quint frissen, welkom op ons forum!
Ik heb hier niet echt een verklaring of oplossing voor maar hotspots zijn doorgaans ook niet de meest geschikte netwerken om over te gamen.

Of is het iets wat KPN liever niet ziet? 


Ik kan sinds een aantal weken ook totaal niet meer streamen op de PS4. Heel spontaan kreeg ik totaal geen upload snelheid meer en kan ik geen streamingdienst openen. Hotspot werkt wel prima naar mijn laptop en andere devices. 


 Ik had hetzelfde probleem. Na wat '’Googlen'’ kwam ik ook op andere forums van service providers (ik noem geen namen). Daar wezen ze op de APN instellingen van je mobiel. Na wat verder zoeken kwam ik dit tegen (uit 2016):

@StokR heeft hier in de comments de oplossing gevonden. Het ligt aan een APN instelling (in sommige gevallen ten minste).

 

Voor Android gebruikers kan je in de APN instellingen aanpassen. Open de instellingen van je mobiele telefoon.

> SIM-kaarten en mobiele netwerken

> SIM 1. > Namen toegangspunten

> KPN Mobiel Internet

> APN.

Hier vul je het volgende in: portalmmm.nl

Druk op OK

Kies Meer en druk op Opslaan

 

Voor mij heeft dit het nu opgelost na een restart (voor nu). Iphone gebruikers kunnen trouwens hier terecht: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device/apple

Ook voor Apple zal je bij '’APN'’ ipv internet > portalmmm.nl moeten invullen. Ik kon dit alleen niet testen.

 

Zoals gezegd werkt dit voor mij, Ik zie het wel in de comments of dat voor jullie ook zo is.