Skip to main content

De service desk is niks meer dan een slechte grap, de service gerichtheid is 0 en andere providers maken gebruik van KPN, dus andere provider doet ook niks.

 

Hoe kan het zo zijn dat KPN service nummer een autobot is met de intelligentie van een klein kind?
Waarom is KPN bijna onmogelijk bereikbaar odanks slechte inconsistente service?

 

Het zou leuk zijn als je de taak van de overheid overneemt op gebied van communicatie, dat je niet het elk jaar slechter en moeilijker maakt.

 

heb gigabit internet en eens in de zoveel tijd moet ik me SFP van me eigen modem vervangen omdat jullie expres limiet erop zetten (kan niks anders zien, want de SFP's zijn goed).

Service verlenen in verschrikkelijk kostbaar. De enige manier om het nog een beetje betaalbaar te houden is door heel veel te automatiseren met chatbots bijvoorbeeld. En bij klanten die bellen dit indien mogelijk af te laten handelen door een computer. Verder: laaggeschold personeel inzetten en deze gewoon op te laten lezen wat er voor hun heus op het scherm verschijnt. 

Ik weet niet precies wat voor probleem u heeft. Maar ik weet wel dat de medewerkers achter de telefoon daar waarschijnlijk heel weinig tot niks vanaf weten. Mensen die daar wel veel vanaf weten gaan niet bij KPN achter de telefoon zitten. Want die kunnen elders een veelvoud verdienen van wat ze bij KPN achter de telefoon vangen.

Gebruik gewoon het standaard glasvezelkastje van KPN. Dat scheelt u heel veel ergenis en frustratie. 

En als de overheid hier een rol in had gespeeld, dan had u überhaupt niet eens glasvezel gehad waarschijnlijk...


Het probleem is helaas niet de automatisering of de slechte hulp vanuit de service desk, het is het (hoger) management en het feit dat ze incapabel en niet goed zijn in het werk waarvoor ze zijn aangenomen. Betaalbaar houden is makkelijker met een goed systeem in vergelijking met het huidige, dat voornamelijk bestaat uit werkende stupiditeit.


heb gigabit internet en eens in de zoveel tijd moet ik me SFP van me eigen modem vervangen omdat jullie expres limiet erop zetten (kan niks anders zien, want de SFP's zijn goed).

Hoe kom jij tot die conclusie?

Wat voor een glasvezel aansluiting heb je?

Ik neem aan geen XGS-PON maar een AON?

Welke SFP module gebruik je en welk merk en type router heb je?


Ik wil hier even inhaken, u kiest ervoor om uw eigen apparatuur te gebruiken om aan te sluiten.

U kunt op de pagina over eigen apparatuur o.a. de volgende zinnen lezen: “We bieden geen extra ondersteuning bij het instellen” en “Eigen apparatuur is eigen verantwoordelijkheid

KPN doet dit niet om klanten te pesten, dit doet KPN omdat er 100e verschillende modems, aansluitmogelijkheden en netwerken te creëren zijn. U kunt dan ook onmogelijk verwachten dat de klantenservice waar 100e mensen elke dag hard werken hier allemaal verstand van hebben. Ook ik als monteur weet niet altijd alles wat een klant heeft ingesteld.

Nu wilt u toch ondersteuning van KPN, en dit is voor een door uw eigen apparatuur veroorzaakt probleem. Zelfs daar biedt KPN ondersteuning voor! Maar aangezien het dus geen KPN apparatuur is heeft KPN een speciale helpdesk ingericht genaamd Service Plus, voor 5 euro in de maand helpen een aantal knappe koppen met al uw eigen apparatuur. Van modems en tv’s tot printers en camera’s. 

Verder hebben we het forum, blijkbaar heb je die wel gevonden om je klacht over “SFP limieten” kwijt te kunnen (die er niet zijn) maar niet om te issue te melden en hulp te vragen.

Het forum van KPN is ontzettend actief met mensen die passie hebben voor techniek, tweakers die alles over eigen modems weten en verschillende mensen van KPN. Probeer anders eens een nieuw topic aan te maken en geef duidelijk aan wat je probleem is en hoe je netwerk in elkaar steekt. Misschien wordt je dan ook de juiste kant op gestuurd.

 

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande. 


Ik wil hier even inhaken, u kiest ervoor om uw eigen apparatuur te gebruiken om aan te sluiten.

U kunt op de pagina over eigen apparatuur o.a. de volgende zinnen lezen: “We bieden geen extra ondersteuning bij het instellen” en “Eigen apparatuur is eigen verantwoordelijkheid

KPN doet dit niet om klanten te pesten, dit doet KPN omdat er 100e verschillende modems, aansluitmogelijkheden en netwerken te creëren zijn. U kunt dan ook onmogelijk verwachten dat de klantenservice waar 100e mensen elke dag hard werken hier allemaal verstand van hebben. Ook ik als monteur weet niet altijd alles wat een klant heeft ingesteld.

Nu wilt u toch ondersteuning van KPN, en dit is voor een door uw eigen apparatuur veroorzaakt probleem. Zelfs daar biedt KPN ondersteuning voor! Maar aangezien het dus geen KPN apparatuur is heeft KPN een speciale helpdesk ingericht genaamd Service Plus, voor 5 euro in de maand helpen een aantal knappe koppen met al uw eigen apparatuur. Van modems en tv’s tot printers en camera’s. 

Verder hebben we het forum, blijkbaar heb je die wel gevonden om je klacht over “SFP limieten” kwijt te kunnen (die er niet zijn) maar niet om te issue te melden en hulp te vragen.

Het forum van KPN is ontzettend actief met mensen die passie hebben voor techniek, tweakers die alles over eigen modems weten en verschillende mensen van KPN. Probeer anders eens een nieuw topic aan te maken en geef duidelijk aan wat je probleem is en hoe je netwerk in elkaar steekt. Misschien wordt je dan ook de juiste kant op gestuurd.

 

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande. 

 

Laat me duidelijk uitleggen, ik gebruik dit al jaren, het probleem is niet mijn apparatuur. het is de kennis van KPN en zijn medewerkers die erg beperkt is. Wat duidelijk te merken is uit jouw lege reactie.

Je leverd alleen maar zeer slechte motiviatie voor alle excuses die je maakt voor het bedrijf en je hebt maar beperkt gelezen naar wat ik heb  geschreven.

Again, mij apparatuur werkt top, KPN zelf werkt slecht. Als iemand die voor grotere netwerken werkt dan dit KPN lachtertje, weet ik helaas waar ik over praat en is het duidelijk dat jij dat niet doet. Het feit dat je als KPN medewerker zo veel woorden heb gebruikt om niks nuttigs te zeggen, bevestigt mijn punt.

 

Ik heb het forum gevonden omdat de service desk bijna niet te bereiken is (als laatste toevoeging), dat je niet tegen gerechtvaardigde kritiek kan, is niet mijn probleem.

 


Het probleem is helaas niet de automatisering of de slechte hulp vanuit de service desk, het is het (hoger) management en het feit dat ze incapabel en niet goed zijn in het werk waarvoor ze zijn aangenomen. Betaalbaar houden is makkelijker met een goed systeem in vergelijking met het huidige, dat voornamelijk bestaat uit werkende stupiditeit.

gebruik KPN originele glas naar koper, vandaar gaat het in mijn PFSense/Netgate

Daarin zit een intel x540 met 2x Cisco GLC-T sfp's.

Heb nooit direct glas naar server gebruikt, omdat de glas naar koper van KPN geen problemen gaf tijdens de test and installatie van al dit.


@Glippi  Ik heb geen idee wat je bedoelt.  Wij ondersteunen geen eigen hardware.  Waarom niet? Dat heeft @Ik_Combineer  haarfijn uitgelegd. 

Als je het vermoeden hebt dat er iets niet deugt aan het KPN domein is het wenselijk dat je KPN apparatuur aansluit en test. Als de lijn dan kuren vertoont kan ik iets voor je betekenen.

Verder is hier een actieve community die wél op de hoogte is van alles wat wij officieel niet ondersteunen. Je kunt je vraag dus het beste aan hen richten. 

 

Wil je toch officiële ondersteuning: Voor vragen over eigen apparatuur hebben we de Serviceplus desk. https://www.kpn.com/internet/service-plus.htm  (die zullen altijd hun uiterste best doen om je te helpen)

 

 


gebruik KPN originele glas naar koper, vandaar gaat het in mijn PFSense/Netgate

Dus er loopt gewoon een UTP netwerkkabel van jouw NTU/ONT naar jouw PFSense/Netgate.

Je hebt dus een RJ45 SFP module in jouw Netgate zitten en bedoel je dat je die eens in de zoveel tijd moet vervangen?

Ik heb ook een RJ45 SFP module in mijn EdgeRouter 4 voor de verbinding met de NTU en die draait al jaren probleemloos.

Je spreekt over een limiet. Welke snelheid haal je dan nog?

Als dat net onder de 100Mbps ligt dan zou je een moeten kijken of de kabel tussen de NTU/ONT en de Netgate of de poort op de NTU/ONT niet de boosdoener is.

Welke NTU/ONT heb jij in gebruik?


@Glippi  Ik heb geen idee wat je bedoelt.  Wij ondersteunen geen eigen hardware.  Waarom niet? Dat heeft @Ik_Combineer  haarfijn uitgelegd. 

Als je het vermoeden hebt dat er iets niet deugt aan het KPN domein is het wenselijk dat je KPN apparatuur aansluit en test. Als de lijn dan kuren vertoont kan ik iets voor je betekenen.

Verder is hier een actieve community die wél op de hoogte is van alles wat wij officieel niet ondersteunen. Je kunt je vraag dus het beste aan hen richten. 

 

Wil je toch officiële ondersteuning: Voor vragen over eigen apparatuur hebben we de Serviceplus desk. https://www.kpn.com/internet/service-plus.htm  (die zullen altijd hun uiterste best doen om je te helpen)

 

 

Ik heb geen ondersteuning nodig (nooit gezegd dat dat zo is, dus ik weet niet waar jullie beiden dit vandaan trekken) , ik heb iemand nodig die het product aanbied dat ze verkopen.

Nog een KPN mederwerker die me regel bevestigd. Geen mogelijkheid om wat dan ook te kunnen begrijpen.

 

KPN modem geeft zelfde snelheden, btw, dus me SFP is goed, KPN is nog steeds slecht.
IIG bedankt voor je service plus desk, zullen we is proberen te kijken of ze daar wat beter zijn in hen werk dan de 2 KPN medewerkers hier in het forum zo ver. 


IIG bedankt voor je service plus desk, zullen we is proberen te kijken of ze daar wat beter zijn in hen werk dan de 2 KPN medewerkers hier in het forum zo ver. 

Is er een reden om de berichten van collega klanten van KPN te negeren?


KPN modem geeft zelfde snelheden, btw, dus me SFP is goed, KPN is nog steeds slecht.
IIG bedankt voor je service plus desk, zullen we is proberen te kijken of ze daar wat beter zijn in hen werk dan de 2 KPN medewerkers hier in het forum zo ver. 

Moeilijk he…. alles lezen? KPN medewerkers zijn druk bezig te bevestigen wat ik zeg.


KPN modem geeft zelfde snelheden, btw, dus me SFP is goed, KPN is nog steeds slecht.
IIG bedankt voor je service plus desk, zullen we is proberen te kijken of ze daar wat beter zijn in hen werk dan de 2 KPN medewerkers hier in het forum zo ver. 

Moeilijk he…. alles lezen? KPN medewerkers zijn druk bezig te bevestigen wat ik zeg.

Dus het gaat je alleen om de service van KPN, niet om het verhelpen van het issue dat jij jouw SFP module eens in de zoveel tijd moet vervangen?

De bewering dat KPN expres een limiet zou plaatsen op die verbinding is pertinent onjuist en ik snap ook niet hoe je tot die conclusie bent kunnen komen.

Maar goed, als je geen behoefte hebt om met anderen te sparren, even goede vrienden. 


KPN modem geeft zelfde snelheden, btw, dus me SFP is goed, KPN is nog steeds slecht.
IIG bedankt voor je service plus desk, zullen we is proberen te kijken of ze daar wat beter zijn in hen werk dan de 2 KPN medewerkers hier in het forum zo ver. 

Moeilijk he…. alles lezen? KPN medewerkers zijn druk bezig te bevestigen wat ik zeg.

Dus het gaat je alleen om de service van KPN, niet om het verhelpen van het issue dat jij jouw SFP module eens in de zoveel tijd moet vervangen?

De bewering dat KPN expres een limiet zou plaatsen op die verbinding is pertinent onjuist en ik snap ook niet hoe je tot die conclusie bent kunnen komen.

Maar goed, als je geen behoefte hebt om met anderen te sparren, even goede vrienden. 

Sparren zoals je het gebruikt, vraagt dat alle 2 de partijen lezen, inhoudelijk reageren, jij zegt gewoon dingen (zoals je andere collega's) zonder inhoud en geeft mij de schuld dat ik dit niet alleen benadruk tegen mensen die niet lezen. Vervolgens met een denegerende zin “even goede vrienden” omdat je niet slim genoeg bent om te berijpen dat wat je zegt nutteloos en zonder inhoud en de enige manier is om mij als boeman te laten.

feit: 3 medewerkers zover hebben gereageerd en het enige nuttige in alle woorden en zinnen is uiteindelijk “Serviceplus desk”. Voor de rest is er inhoudelijk niks nuttigs gezegd, omdat ze allemaal niet goed kunnen lezen en is er alleen geprobeerd mij de boeman te maken, jullie verdoen letterlijk de tijd van mensen door nutteloos te zijn en proberen continue onrechtvaardig een bedrijf te verdedigen. Jullie zullen dit waarschijnlijk nooit begrijpen, want daarvoor is een bepaalde vorm van intelligentie nodig en dan zouden we nu niet op dit punt zijn waar ik het uit moet wijzen.  


...jij zegt gewoon dingen (zoals je andere collega's) ...

Ehhhh ... mijn andere collega's???

Ik heb nog geen enkele collega van mij in dit topic zien reageren en dat is ook wel logisch want mijn collega's zijn helemaal geen lid van dit forum.

 

Maar goed, dit is dus niet het issue dat je hier wilt aankaarten, klopt dat?

heb gigabit internet en eens in de zoveel tijd moet ik me SFP van me eigen modem vervangen omdat jullie expres limiet erop zetten (kan niks anders zien, want de SFP's zijn goed).

 


sorry, dacht dat erwin enzo je collega was. Blij voor je dat je iets hebt wat je kan uitweizen bij mij waar ik verkeerd zit…..  helaas dat dat letterlijk het enige is waar je op kan reageren en bewijst me punt weer.

 

 we houden hier op, het is duidelijk nutteloos, zoals jij :)


 we houden hier op, het is duidelijk nutteloos, zoals jij :)

En de vragen die ik je gesteld heb ga je niet beantwoorden?

Je geeft me echt het gevoel dat je zo iemand bent die denkt dat hij de enige is die de wijsheid in pacht heeft ofwel kennis van zaken heeft. Dat is heel erg jammer want dat helpt je vaak niet verder en werkt snel averechts.

 

Je geeft aan dat KPN expres een limiet op de snelheid zet. Waarop baseer je dat?

Je geeft aan dat je daarom jouw SFP module moet vervangen. Wat gebeurt en dan met de snelheid als je die vervangen hebt?

Je geeft aan dat het KPN "modem" dezelfde snelheid geeft? Wat is dat KPN "modem" en welke snelheid wordt dan aangegeven?