Skip to main content

Goedemorgen,

Zojuist 2 werkende zwarte wifipunten neergezet branden allebei groen top dacht ik zelf want dan zouden ze moeten werken. Het zit zo de 1 bekabeld met ethernet en de andere dan los alleen nog niet het gewenste resultaat met wifi bereik naar de ring doorbell nu had ik gelezen dat de wifi op de modem uit moet is dat zo? En zo ja werkt het ook op de v10 automatisch dat de wifi op de modem uitgeschakeld moeten worden. Graag verneem ik de verdere uitleg hiervan. Het is namelijk niet altijd helemaal duidelijk zoals beschreven staat

 

Admin: afgesplitst

Hallo @Louisegoeievraag alleen op de V10 en lagere modellen, V9, V8 etc. moet de wifi uit bij het aansluiten van originele KPN-versterkers, dit omdat de wifi van de modem niet samen kan werken met de versterkers.

Bij voorkeur altijd de versterkers bekabeld aansluiten aan het modem, of bij meerdere versterkers, deze in cascade aansluiten, achter elkaar dus, hetgeen handig kan omdat deze versterkers 2 netwerkpoorten hebben.

 


Hoe kan het dan dat ze beiden wel groen branden lijkt me dat ze dan wel allebei verbonden zijn?

En de versterkers zijn allebei bekabeld aangesloten geweest met instellen anders zijn ze niet groen ga ik vanuit.

En nu branden ze dus groen maar hebben ze geen functie als ik het goed begrijp?

Maar ok dus je moet met de hand de wifi uitzetten op de v10 modem  anders werken de punten dus niet en hoe werkt dit dan?

 


Hallo @Louisegoeievraag als je de versterkers bekabeld aansluit op de V10, behoort de wifi op de V10 automatisch uit de gaan, anders kun je aan de zijkant van de V10 het wifiknopje zolang indrukken totdat het wifi-lampje op het modem uitgaat en nemen de versterkers de wifi volledig over.

 


Dankjwel ga ik dan nog bekijken bij mijn moeder. Bedankt voor de uitlegÂ