Skip to main content

Hallo leden ;

heb een technische vraag;

Heb een Moi Pro 2911 Streaming Server ,maar dat laatste ,boeit mij nog niet.

gaat mij zo meteen om de ontvangst van de satellieten,maar heb een probleem met het Ip-adress.

In het display komt het getallen reeks van het Ip-adress; 192.168.2.1

Voer ik dat in in de Browser ,kom ik meestal bedrogen uit ,want ik moet dan op de Site van TBS uitkomen.

Soms als ik geluk heb ,lukt het. Nu zeggen er wat van die techneuten bij TBS ; dan moet je in de IPconfig  bij Ipv4 een getal veranderen.Mij lukt het niet.

Wie van jullie kan mij bij staan om dat te verhelpen.

 

Mvg

Ik vraag me af wat voor een getal die techneuten je dan willen laten veranderen.


 

Controleer eerst uw huidige pc-IP met ipconfig, dit is later nodig.

Sluit MOI vervolgens rechtstreeks aan op de pc via het netwerk - geen routers, niets - gewoon een netwerkkabel rechtstreeks van MOI naar de pc.
Volgende - verander IP in PC naar handmatig en set:IP Address: in hetzelfde bereik als MOI wordt weergegeven, dus als MOI bijvoorbeeld 192.168.2.14 weergeeft, stel PC dan in op 192.168.2.11 - niet precies hetzelfde, maar in hetzelfde bereik, dus xxx.xxx.xxx.yyy
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway:
als MOI 192.168.2.14 weergeeft, ingesteld op 192.168.2.1, in feite xxx.xxx.xxx.1
DNS - maakt niet uit, zet wat 8.8.8.8 of zoiets, geen internet toch

Sla instellingen op.
Open nu de browser en zet het IP-adres van MOI, bijvoorbeeld http://192.168.2.14 (verander in wat MOI weergeeft)
Webadmin zal deze keer worden geopend, omdat u zich in hetzelfde ip-bereik bevindt.

Ga naar Netwerkinstellingen in MOI webadmin.
Stel STATIC
IP-adres in: stel in hetzelfde bereik in als uw pc, dus als uw pc in het begin 192.168.1.19 had, stelt u deze in op 192.168.1.11; onthoud wat je daar
hebt ingesteld Subnetmasker: 255.255.255.0
Poortmanier: zet dezelfde waarde als ipconfig weergegeven in het veld Default Gateway.
DNS Server: vaak hetzelfde als Default Gateway, of kan 8.8.8.8

Save zijn.

Koppel MOI en pc los. Verbind ze weer via de router. Voer nu het nieuwe MOI IP-adres in - webadmin is zonder complicaties toegankelijk.
 

zijn tekst

 

Mvg


Je gaat toch hopelijk niet het IP adres op de Moi als STATIC instellen.

Dat is zeer onverstandig. Stel een IP adres op een apparaat altijd in via DHCP en zet het IP adres op de Experia/KPN Box vast m.b.v. een DHCP binding.


Je gaat toch hopelijk niet het IP adres op de Moi als STATIC instellen.

Dat is zeer onverstandig. Stel een IP adres op een apparaat altijd in via DHCP en zet het IP adres op de Experia/KPN Box vast m.b.v. een DHCP binding.

het display geeft een nummer aan ,en soms kom ik dan op hun Site waar het programma staat.

maar het merendeel als ik wil inloggen ,nada noppes niks.

heb nog niks veranderd.

 

Mvg


 Begint het IP adres op dat display altijd met 192.168.2.?


 Begint het IP adres op dat display altijd met 192.168.2.?

yep

 


Is die gewoon aangesloten op het netwerk en niet rechtstreeks op jouw PC?


Heb hem sinds gister-avond ff weer opgeruimd ,en ga er vanmiddag ff weer mee bezig.

mijn kinders zijn hier ook.vandaar.

normaal koppel ik de netwerkkabel aan de Kpn box 12

HDMI aan de Moi Pro en de Laptop Lenovo Thinkpad.

en dan probeer ik in te loggen ,maar dan kom ik op de site van Routers ? uit.


HDMI aan de Moi Pro en de Laptop Lenovo Thinkpad.

Wat bedoel je hiermee?


HDMI aan de Moi Pro en de Laptop Lenovo Thinkpad.

Wat bedoel je hiermee?

Verbonden.


HDMI aan de Moi Pro en de Laptop Lenovo Thinkpad.

Wat bedoel je hiermee?

Verbonden.

Wil je zeggen dat die HDMI kabel tussen die Moi Pro en de Laptop loopt?

Dat gaat natuurlijk nooit werken. HDMI poorten op een computer zijn alleen om een display aan te koppelen.


HDMI aan de Moi Pro en de Laptop Lenovo Thinkpad.

Wat bedoel je hiermee?

Verbonden.

Wil je zeggen dat die HDMI kabel tussen die Moi Pro en de Laptop loopt?

Dat gaat natuurlijk nooit werken. HDMI poorten op een computer zijn alleen om een display aan te koppelen.

Oke ,wist ik niet .

iemand van een andere forum suggereerde dat.


Hoe nu verder ?!


Hallo @harry61 

 

Als je Moi nu op DHCP staat dan zo laten staan, het IP adres 192.168.2.1 is prima.

Krijg je als het niet lukt verbinding te maken iets als onveilige verbinding te zien? Dan kan je gewoon doorgaan via Geavanceerd → Doorgaan o.i.d. (afhankelijk van de browser).

Als je wat anders krijg te zien, plaats eens een afbeelding, misschien dat het dan duidelijk wordt wat er fout gaat.


Ik heb een foto gemaakt wat ik zie wanneer ik ipadress intoetst. 


 


Je moet er niet naar zoeken maar in de adresbalk intypen, daar waar in je foto google.com/search staat.

Als Chrome soms eigenwijs is en er een zoekopdracht van maakt, probeer dan http://192.168.2.1 of https://192.168.2.1 .


Je moet er niet naar zoeken maar in de adresbalk intypen, daar waar in je foto google.com/search staat.

Als Chrome soms eigenwijs is en er een zoekopdracht van maakt, probeer dan http://192.168.2.1 of https://192.168.2.1 .

Jou eerst die werkt.daarmee kan ik inloggen


Wat ik ook probeer met jou voorbeeld van http 

werkt bij mij niet


@harry61 In jouw handleiding om static ip te instellen mist een heel belangrijk deel, standard gateway mag niet leeg staan. Standaard is het bij KPN 192.168.2.254, zet jouw moi pro static op een adress buiten DHCP-range, b.v. 192.168.2.201, subnet mask 255.255.255.0

 


@harry61 In jouw handleiding om static ip te instellen mist een heel belangrijk deel, standard gateway mag niet leeg staan. Standaard is het bij KPN 192.168.2.254, zet jouw moi pro static op een adress buiten DHCP-range, b.v. 192.168.2.201, subnet mask 255.255.255.0

 

Kpn staat goed 

Subnetmask staat ook goed


Je gaat toch hopelijk niet het IP adres op de Moi als STATIC instellen.

Dat is zeer onverstandig. Stel een IP adres op een apparaat altijd in via DHCP en zet het IP adres op de Experia/KPN Box vast m.b.v. een DHCP binding.

@wjb 

Kan je verder uitleggen? Ik stel bijna alles op static omdat een dirty cheap router zoals KPN box heeft heel beperkt kracht en geheugen en loopt ook heel graag vast. Bij een crash van DHCP- of DNS-dienst van de KPN-Box heb je geen internet meer met automatic IP terwijl met een static ip je appraten gewoon verder werken zonder probleme


@harry61 In jouw handleiding om static ip te instellen mist een heel belangrijk deel, standard gateway mag niet leeg staan. Standaard is het bij KPN 192.168.2.254, zet jouw moi pro static op een adress buiten DHCP-range, b.v. 192.168.2.201, subnet mask 255.255.255.0

 

Kpn staat goed 

Subnetmask staat ook goed

 


Ook in Ipconfig


DNS staat op 127.0.0.1, dat is een loopback-IP en werkt niet tenzij je heb zelfs een DNS server daar draaien.

Zet op 1.1.1.1 of 8.8.8.8, van deze tech-giganten zijn de dns-servers bijna altijd online en super snel

 

TBS advies overigens ook static te gebruiken,

Network Settings:
Click “LAN Settings”, then select DHCP (It’s not recommended unless you know
exactly how to find your MOI Pro IP later).

STATIC (It’s strongly recommended you check STATIC)
You can change the IP manually, simply change the default IP address”192.168.8.80”
to any IP address which is included in your Ethernet IP range. For example, if your
previous network router IP range is 192. 168.8.xxx and you want to keep using that IP
range for your router and computers in the network, you can simply change MOI Pro
IP to the IP range of 192.168.8.xxx ,set subnet Mask to what you’re currently
using(normally 255.255.255.0) and set Gateway to your router IP address. Click
“save”, then your MOI Pro box will be assigned with the new IP. Remember this IP,
you need to input this IP to connect to MOI Pro each time. Now you may change
back your computer IP address and router IP address.