Skip to main content

Ik wil eigenlijk mijn eigen (thuis) internet verbinding van KPN monitoren en op de hoogte gesteld worden wanneer mijn verbinding wegvalt.

Zakelijk maak ik gebruik van www.uptimerobot.com waar je makkelijk domein namen, poorten etc kunt monitoren dus ik dacht mijn eigen WAN adres ook te volgen maar ik krijg de initiële verbinding niet voor elkaar, zal wel met gesloten poorten te maken hebben. Heb een Experiabox 10 - ZTE - H369A.

Heeft iemand nog een tip of idee? oplossingen met uptimerobot hebben de voorkeur, tenzij er natuurlijk een mooi alternatief is voor alles. 

Alvast bedankt!

Hallo @Phuising , @wjb weet hier veel van, ik heb hem even ingeseind en wil je misschien wel helpen.

Succes.

 


Waarschijnlijk maakt die uptime robot gebruik van pings om te bepalen of die server nog up and running is.

Een Experia/KPN Box reageert niet op ping requests.

Wat kan is dat jij een apparaat als DMZ Host van jouw V10 configureert en zorgt dat die wel op ping requests reageert. Let op, dat apparaat staat open en bloot op Internet en dus zal die een zeer goede firewall moeten hebben. Gebruik niet zomaar even een PCtje maar bijvoorbeeld een routertje die je wel kunt configureren zodat deze reageert op ping requests.


@wjb Dank je voor de snelle reactie en daar was is al bang voor! Duidelijk.. Ik ga me even verdiepen in je DMZ host voorstel. 

 


@wjb Dank je voor de snelle reactie en daar was is al bang voor! Duidelijk.. Ik ga me even verdiepen in je DMZ host voorstel. 

 

Op termijn kan dit met de nieuwe software op de experia box wel. Reactie op ping is dan een keuze optie. Hoeft dan niet via dmz functie te lopen. Deze software rolt als eerste op de v12. Wanneer de v10 aan de beurt is is nog niet bekend.