Skip to main content

Waar ik woon heeft een vorige huurder al jaren geleden de hoofdtelefoonaansluiting verwijderd en het onstane gat dichtgesmeerd en overheen behangen. Een technisch Installatiebedrijf heeft dit alles hersteld, men heeft de blauwe telefoonkabel achter de muur gevonden en ik heb nu dus weer een hoofdtelefoonaansluiting maar volgens dit bedrijf moet ik als ik ADSL internet aanvraag bij een provider ten allen tijden toch een KPN monteur laten komen omdat de lijn al jaren niet meer actief was en KPN moet die weer actief maken. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Cornelis1961 , als je een xDSL-abo bij KPN of een andere provider af gaat nemen heb je in de regel de mogelijkheid voor een gratis monteur, zou ik gewoon doen.

Jouw installateur heeft dan wel de telefoonkabel weer gevonden, maar een (KPN)-monteur moet hier weer een fatsoenlijk IS/RA-punt van maken waar je je modem op aan kun sluiten, zie onderstaand voorbeeld van een IS/RA-punt:

IS/RA 2-punt

 


Beste Jan, de telefoonkabel en telefoonaansluiting (ISrapunt) is hersteld


Als je isra punt er weer zit, dan kunt u gewoon een abonnement afsluiten. KPN regelt dan dat het gaat werken. Daar hoeft u zich geen zorgen om te maken.


Dus goed lezen Jan

 


Mij gaat het hierom, alles is dus hersteld, maar omdat de lijn al jaren niet meer actief is, 10 tot 20 jaar, moet er dan een KPN monteur kom de lijn weer actief te maken ?

 


Hallo @Cornelis1961 , ik kan goed lezen, maar kon uit je verhaal alleen opmaken dat de telefoonkabel weer tevoorschijn was gehaald en dat jij dat hersteld noemt, want de meeste installatiebedrijven hebben geen telecomspullen om een IS/RA-punt te maken.

Kun je eens een foto plaatsen hoe het IS/RA-punt er nu uit ziet?

Als je een abo neemt hoeft er in principe geen monteur te komen of je moet een snelheid kiezen waarvoor ‘bonded koper’ vereist is, dan moet er wel een monteur komen met een speciale Y-kabel om op de modem aan te sluiten en de centrale geschikt te maken.

 


 


De blauwe dikke KPN hoofdkabel is dus gevonden en dit aansluitpunt is weer gemaakt zoals het voor- heen geweest moet zijn. Dit zijn oude huizen, uit de beginjaren 60 vd vorige eeuw, dus ik heb nergens zo'n modern ISRA punt vd foto die je me stuurde


Hallo @Cornelis1961 , zie er netjes uit, het IS/RA-dat ik bedoelde is de huidige IS/RA-versie, die bij nieuwbouw, herstel (zoals bij jou) en reparatie/onderhoud gebruikt wordt door KPN-monteurs.

 


Dus met andere woorden alles zou direct moeten werken ?


Dus met andere woorden alles zou direct moeten werken ?

Hallo @Cornelis1961 , als je een abo bij een provider neemt wordt jouw verbinding binnen de centrale (straat) kast geactiveerd en als jouw techneuten getoond contact in de muur goed aangesloten hebben moet alles goed kunnen werken.

Maar, als je bij het afsluiten van je abo een gratis monteur tot je beschikking kan krijgen, altijd doen, die kan de puntjes op de i zetten en je van verder advies voorzien.

Kijk eerst eens via onderstaande link wat er op jouw adres leverbaar is:

 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/


Je kunt bij iedere beschikbare provider een abonnement nemen. Het actief maken van de lijn gebeurt sowieso door KPN in de centrale of in een straatkast. Niet bij jou thuis.

Mocht het bij het ingaan van het abonnement toch niet werken, dan zal er wel een KPN monteur moeten komen. Maar dat regel jij als klant niet, dat regelt je provider op dat moment. 


Dan hoop ik dat alles op 9-7 a.s. direct werkt als mijn Online aansluiting wordt geactiveerd want het installatiebedrijf firma Klenet uit Schiedam beweert datt ondanks zij alles hebben hersteld er toch na activatie een KPN monteur moet komen om de lijn weer actief te maken in de KPN kast hier beneden in de kelderbergingruimte omdat de lijn misschien al meer dan 10 jaar niet meer actief was. Dus ik ben benieuwd op 9-7 a.s.


Hallo @Cornelis1961 , je schrijft nu dat je klant bij Online bent en had je je vragen beter aan Online kunnen stellen, KPN kan hier verder niets mee.

Succes.

 


Dat is niert erg klantvriendelijk, ik mag de vraag toch stellen of niet soms ? KPN kan deze vraag namelijk direct beantwoorden en Online niet


Tuurlijk mag dat. Let er op dat er gewoon andere forumgebruikers antwoord geven, die spreken niet namens KPN.

 

Maar het is gewoon als volgt: als jij een abonnement afsluit bij Online dan huren zij de lijn van KPN. Als die bij installatie niet blijkt te werken zullen zij KPN vragen om een monteur te sturen en die zal dan alles voor je in orde maken.

 


Oke, dank u wel, dan wacht ik de opleverdatum, 9-7 a.s. af en zie wat er gebeurt. Werkt het inderdaad niet dan zal Online dit door jullie moeten laten oplossen. Want zoals eerder gemeld hangt beneden in de ruimte vd kelderbergingen een grijze KPN kast met een hangslot waar alle lijnen vanuit gaan en die zou dan van mij daar moeten worden geactiveerd, klinkt dit aannemelijk ?


Dan hoop ik dat alles op 9-7 a.s. direct werkt als mijn Online aansluiting wordt geactiveerd want het installatiebedrijf firma Klenet uit Schiedam beweert datt ondanks zij alles hebben hersteld er toch na activatie een KPN monteur moet komen om de lijn weer actief te maken in de KPN kast hier beneden in de kelderbergingruimte omdat de lijn misschien al meer dan 10 jaar niet meer actief was. Dus ik ben benieuwd op 9-7 a.s.

 

Zoals gezegd zou het in theorie kunnen dat er in die verdeelkast iets niet meer goed zit aangesloten en daar moet inderdaad dan een KPN monteur voor komen (te regelen door Online). Maar andersom kan niet. Je kan niet eerst iemand laten komen en dan pas een abonnement bestellen. En dat was blijkbaar wel wat die installateur je vertelde.

Die grijze KPN met hangslot heeft niks met de activatie te maken. Dat is alleen een splitsing van een dikke hoofdkabel naar vele kleinere kabels naar de woningen. En ja, dat kan in het verleden wellicht ooit losgehaald zijn maar laten we daar niet meteen vanuit gaan.


Nee, de installateur beweerde dat er toch een KPN monteur moet komen omdat hij met een meetapparaat alle draadjes vd blauwe KPN kabel heeft gemeten en alles was dood en volgens hem zou het toch ondanks de lijn niet actief is 52 db of zo moeten meten, zegt mij niks allemaal maar waren zijn woorden


online ???

begin er niet aan

betaal iets meer en neem gewoon kpn

als u er nog vanaf kan (wat ik niet denk) moet je online  vermeiden

canaldigitaal = ook onderdeel van online ver uit de buurt blijven


Dat is niert erg klantvriendelijk, ik mag de vraag toch stellen of niet soms ? KPN kan deze vraag namelijk direct beantwoorden en Online niet

Hallo @Cornelis1961 , even voor de duidelijkheid, ik ben gěén medewerker van KPN, doch een medeforumlid die andere forumleden probeert bij te staan en ik heb je vragen ook zo goed mogelijk proberen te beantwoorden in de veronderstelling dat je klant van KPN bent.

Op het laatst geef je aan klant van Online te zijn en dan verwijs ik voor vragen uiteraard door naar je eigen provider die jouw vragen kan beantwoorden.

 


Dat is niert erg klantvriendelijk...

U bent geen klant en lijkt ook niet de intentie te hebben om dat te worden. Je gaat toch op het forum van Eneco ook geen vragen stellen als je klant bent van Essent? 


Waarom zo onvriendelijk? Is toch nergens voor nodig? De lijn is eigendom van KPN dus dat je hier vragen stelt is niet onlogisch.

 

Het is hier geen exclusief clubje voor KPN abonnees. 


Dat is niert erg klantvriendelijk, ik mag de vraag toch stellen of niet soms ? KPN kan deze vraag namelijk direct beantwoorden en Online niet

Hallo @Cornelis1961 , even voor de duidelijkheid, ik ben gěén medewerker van KPN, doch een medeforumlid die andere forumleden probeert bij te staan en ik heb je vragen ook zo goed mogelijk proberen te beantwoorden in de veronderstelling dat je klant van KPN bent.

Op het laatst geef je aan klant van Online te zijn en dan verwijs ik voor vragen uiteraard door naar je eigen provider die jouw vragen kan beantwoorden.

 


alleen hier om zou ik NOOIT in zee gaan met online

als ze niet eens je vragen kunnen beantwoorden

trouwens de foto van de aansluiting is gewoonweg lelijk te noemen

niet waterpas gezet en dat de contactdoos ook nog eens in het zicht zit aan de bovenkant

ik zou hier ook niet mee akkoord gaan als ik jou was @Cornelis1961 

 


Dat laatste zal mij een zorg zijn, is maar een huurwoning, ik ben alleen benieuwd of alles het op de

opleverdatum, 9-7 a.s., gaat doen, of dat er toch een KPN monteur moet gaan komen omdat de lijn

al meer dan 10 jaar niet meer in gebruik was.


Reageer