Skip to main content

Mijn telefoon (Motorola G8 Power) kan mijn wifi niet zien. Deze kan wel alle andere netwerken zien en ook anderen kunnen mijn wifi netwerk zien. Het enige wat niet werkt is mijn eigen telefoon op mijn eigen wifi netwerk.

Heb je het toestel al opnieuw opgestart?


Sorry misschien handig om te zeggen wat ik wel heb geprobeerd:

  • Alles resetten (modem en wachtwoorden)
  • Telefoon helemaal gereset en ook natuurlijk de netwerkinstellingen
  • Op het modem zelf geprobeerd een gast wifi aan te maken
  • De 2,4ghz en 5ghz opnieuw ingesteld en ook afzonderlijk getest
  • Handmatig netwerk proberen toe te voegen

Allemaal met hetzelfde resultaat


Hoi @Mastertinus, welkom op het forum! Heb je inmiddels nog een oorzaak kunnen vinden? Heb je heel toevallig een KPN Box 12? Mijn eerste vermoeden is dat dit toestel geen Wifi6 ondersteunt. Het zou dan de oplossing moeten zijn om dat uit te zetten op je experiabox.
RBxx heeft hier een korte handleiding voor geschreven:

  

Hallo 

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

 


Hallo @Thomas , ik heb een v10 box, dus ik kan helaas deze instellingen niet aanpassen. Is het denk je mogelijk een nieuw modem te krijgen hiervoor?


De experiabox V10 heeft dit probleem met Wifi6 niet dus hoef je dit ook niet aan te passen.  Zou je eens kunnen proberen 5Ghz uit te zetten op je experiabox? Ik lees dat dit toestel daar ook mogelijk niet mee werkt.


@Mastertinus heb je het toestel nog op Wifi kunnen krijgen?


@Thomas Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden, overstappen naar een provider die wel een nieuw modem wil leveren als ik problemen heb! :D


EN me niet doorstuurt naar een forum ipv zelf te helpen


Heb nu hetzelfde. Motorola G8 power. Thuis wel wifi geen internetverbinding alleen op mijn mobiel. Alle andere apparaten werken wel. Gister op de sportschool heeft de G8 wel internet via het gratis wifi. Ook alles al geprobeerd inclusief modem V10 opnieuw opstarten. Kan helemaal niets nu want alles loopt tegenwoordig via een extra beveiligingsstappen via mijn mobiel. ING, 2FA alles. echt heel vervelend. Nu wordt er vandaag een nieuwe telefoon opgestuurd maar dan je moet je alles over zetten terwijl er volgens mij toch een andere manier moet zijn. Deze G8 heeft het immers ook altijd goed gedaan thuis.  Heeft iemand nog een goede tip?


Heb al de oplossing. De V10 is een keer gereset. Nu hebben we het netwerk een andere naam gegeven maar die werkt nu niet meer. De originele netwerknaam dien je nu te kiezen en dan doet de G8 het weer. de andere apparaten hadden waarschijnlijk nog de oorspronkelijke netwerknaam er nog in staan. Ben dus goed geholpen door de KPN helpdesk.Â